En tur genom engelska kanalen

Started by Control87th, March 28, 2005, 14:04:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Slog på datorn vid 09:00... klar med patrullen 13:30, jävla skitspel :D
Fast det finns gott om småsaker att klaga på som att idioterna har programmerat autonamngivningen av screenshots med "." i :-OO  
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Control87th

--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Obizzz

hehe du har fastnat ser jag :)

har hållt mig borta ett par dagar men jag är nog snart fast igen
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

Att Engelska kanalen kan vara jobbig fick jag erfara igår kväll. Type VIIb har ju så taskigt med soppa att man nästan måste ta en vända därigenom för att nå sin patrullzon. Iofs kan man ju ta end mission när man fått "complete", men det är ju ingen sport.

Nåväl - jag tajmade in så jag skulle passera Dover-Calais nattetid. Allt går enligt planerna till jag stöter på en jagare! Fort ner på periskopdjup. Hon har inte sett mig...tyvärr tar oförståndet överhanden - jag vill placera in ett långskott! Men jagarhärket lyckas på något vis få syn på mitt periskop med sina strålkastare och sätter full fart rakt mot mig. Snabbt fram med en fire-solution. Three-spread salvo med låg spridning - ELD!. Full fart, dyk till maxdjup (ca 50 m) och gira hårt.

I TDC:n följer jag mina torpeder. Mittorpeden går perfekt in mot fören på jagaren som inte försöker väja. I event cam ser jag dock hur torpeden går under och detonerar bakom, i jagaren kölvatten. Pang - där är han över mig - "depth charges in the water."

Det smäller som fan och hela båten gungar i takt med skaderapporterna. Nu blir det hektiskt - damage control-teamet skall justeras, undanmanövrar skall utföras. Jag testar olika tekniker för att nå undan, men försöken är fruktlösa - gång på gång får jagaren nos på mig och ger mig nya salvor med sjunkbomber som sånär missar. Plötsligt rapporterar sonaren att nya jagare närmar sig med hög fart. H-e, tänker jag. Har dom snott Keycats group-link script! :-)

Till slut får jag byta taktik. Istället för att dra på fullgas och undanmanövrera sätter jag båten i silent running och 1/3 ahead. Sjunkbombssalvan missar precis - men hon verkar tappa mig. Sakta, sakta avlägsnar jag mig från jagarna, som nu hunnit bli tre. Puh!

Resten av vägen genom kanalen blev händelserik den också, men den gånger var det inte jag som var villebrådet....
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

De är förjäkliga på att nosa upp en de där jagarna. Så fort man sticker periskopet över ytan börjar det hagla hett bly runt omkring en. :-/

Värst är när de använder Hedgehogs eftersom de inte tappar en så länge de inte får en träff...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Ctrl, du får bakläxa på bilderna i denna tråden. Tar ju evigheter att ladda med min 24 mBit lina!! GÖR OM, GÖR RÄTT! :p :D
Horizon, du håller i handledningen. :D