SHIII första intryck

Started by Obizzz, March 18, 2005, 00:03:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

OT: Har precis köpt en TFT, väntar på att få hämta ut den idag. Den du visar är säkert jättebra, men jag hittade en med bättre (teoretiskt sett iaf) responstid för 3500:-, vilket är lite mindra. 19" den med. Kolla i tråden skärmar.

Ja, det kanske inte är nån katastrof, den som väntar får se, just nu har jag varken spelet eller skärmen :D
snappahead

Jotte

Har en 17" TFT och det är inga problem med att behöva köra i 1024 för min del. Kör på med lite FSAA och AA bara så märker då jag inte att det är någon större skillnad.

Nu börjar jag få häng på det här med manuell torpedskjutning, kul utmaning. :D  Det är inte helt manuellt men man är ändå tvungen att samla in data själv via verktygen som finns och inte bara "klicka, låsa, skjuta och glömma" som i assissted mod.

Control87th

Mina första intryck:

1. Borta är tiderna med tunga manualer... jaja.
2. Ubi är än värre än vanligt, inte nog med aktiveringskod, de har satt den på DVD:n så man tvingas stoppa ur och in den under installationen. Sen lär det väl vara krav på att ha DVD:n i... blir till att skaffa sig ett crack. (Det här börjar bli för mycket, jag funderar allvarligt på att i fortsättningen iofs köpa liren... men låta förpackningen åka till bokhyllan oöppackad och installera en pirat istället.)
3. Visste redan att det bara var 1024x768... jag är ingen grafikdrägglare så detta är en väldigt liten fråga för mig. (nu kör jag i fönster)
4. Första känslan är att interfacet har lite att önska, exempelvis kan man inte välja svårighetsgrad eller ens namn på sin spelare utan att dra igång "karriär"

5. Spelets interface, klart godkänt... lite tidigt att tycka något specifikt efter bara en timmes lirande.
6. Dåliga instruktioner i träningsuppdragen. Jag får inte godkänt på första uppdraget, vad ska jag göra, jag åker in genom det lilla sundet SSE, får klart på entering the channel... men sen, åker hela vägen till Gotland utan att ha fått "passerat kanalen".

Nåväl det löser sig snart, ovanstående kanske låter lite gnälligt så det är bäst att jag avslutar med att säga att jag tror detta kommer att stjäla många timmar av min tid. :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Jotte

#11
Läs radiomeddelandena (M) så får du vidare instruktioner hela tiden. Dessutom kan man läsa mer i den stora rutan innan uppdragen och skrolla genom att använda pilen/fliken i hörnet. De ges ganska mycket matnyttigt där.

Hmm ja huvudmenyinterfacet har lite IL-2/LOMAC över sig, något snäpp bättre men det måste vara något bakvänt med folk öster om järnridåns gamla sträckning :D

Control87th

m? så det räcker inte med att gå till radioplatsen :-/
Österut, är detta också ett ryssproducerat lir :D  Det skulle iofs förklara de inte allvarliga men ändå lite skumma delarna av gränssnittet :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Jotte

Första bokstaven är rätt... Rumäner

Yepp, tryck på M tangenten. Såg det själv på Subsim första gången, har inte sett det i manualen ännu. Den lämnar "endel" att önska plus att den innehåller vissa features som de inte han med att avsluta som är plannerade för en patch istället. (Låter som ett annat UBi styrt spel....)

Control87th

Fixat de två första träningsuppdragen nu :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

När ni lirar... Kan ni inte hålla er på teamspeak så vi kan byta lite erfarenheter..  :P

Skulle vara kul att köra lite MP.