Motmedels kapslar på Gripen

Started by Mr_Pyro, March 08, 2005, 20:11:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

I simulatorernas förlovade värld är det inget man behöver hålla reda på, så du kan gott fortsätta trycka på F, Obizzz :)

IRL är det underättelsefolkets uppgift att hålla reda på vilka system motståndaren förfogar över och vilka som är aktuella i det området ett företag ska genomföras över. Sedan anpassar man varnings och motmedelssystem efter aktuell hotbild.

Mupp

Så ni trycker också på F, typ?

BEQ


Obizzz

det är alltså inget ni behöver fundera över?

men har ni alternativ där uppe t ex fackeltyp 1 eller 2 och så måste ni bestämma er för vilken ni ska fälla?

jag vet att detta är känslig information men jag ställer ju rätt generella frågor :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Magnus

Ok, om jag säger så här. Beroende på vilket hot som är i lufthavet så kommer olika saker att hända..

Det var väl hyffsat generellt. Läs mellan raderna.

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Magnus

Du får väl komma och praoa på Försvarsmaktens telekrig stödenhet som jag jobbar på i Stockholm när jag inte är i Luleå. Det är där vi gör allt med fackel/rems fällarprogram, VMS "bibliotek" tillverkning, tillverkar störformer osv osv. När det gäller flyg jobbar vi mycket med TP84, 39, 37E och snart med Helikopter 14. Sen har vi en hel avdelning som sysslar med sådana där båtar.

Andreas

#15


"Cylindrarna är de patroner som remsorna ligger packade i innan de fälls. På bilden visas även remsor. Remsorna är mycket tunna (en tiondels mm) och består av metallöverdragen plasttråd."

http://www.flygvapnet.mil.se/photo.php?id=81887&nid=24027
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO