Motmedels kapslar på Gripen

Started by Mr_Pyro, March 08, 2005, 20:11:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Magnus

#16
Lustigt att du tog fram just den bilden för det är faktiskt jag som har tagit den även om Sigge fick "credits" för det. Otack är världens lön.

Och aehm, det är inte riktigt cylindrar det där utan typ folie som är virad runt remsorna. Jag får leka kändis ett tag och säga "jag har blivit felciterad".

BEQ

Ständigt dessa journalister...

Vet inte hur du upplevde det Magnus men första gången jag såg en remspatron och en "remsa" blev jag lite överraskad. Det såg inte alls ut som jag föreställt mig det.

Andreas

Är det samma Sigge som håller den här kursen: http://www.pms.se/seminars/telekrig.htm ?
Den gick 7-9 mars och kostade"bara" 11000 pistoler...
Finns många andra trevliga kurser också: http://www.pms.se/catalog.htm

Läste att 37E använder samma störsändare som 32E gjorde, G 24. Stämmer det och hur kommer det sig att man använder så pass "gammal" utrustning?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Control87th

Lite förvånad över att resorna är så korta... fi måste köra med högre frekvenser
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Horizon

QuoteOriginally posted by Control87th


            Lite förvÃ¥nad över att resorna är sÃ¥ korta... fi mÃ¥ste köra med högre frekvenser

Hur korta är de? Svårt att se på den där bilden eftersom det inte finns något att jämföra med.

Håller med BEQ om att man tänkte sig något annat. Jag trodde det var remsor av typ metallfolie med en bredd på typ 1-1,5 cm och en längd på runt 15-20 cm. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

#21
Om foliecylindrarna ska passa in i hålen nedan? så får man kanske en liten uppfattning iaf.

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

BEQ

Det där är för fackelfällning.

Mupp

Nu vill inte jag vara den som alla suckar åt här, men jag funderar lite på den där bilden som Andreas postade. Varför har farbrorn en spegel och tittar med? Är det pga den skräckblandade respekt han känner för den där grejen, är han rädd att han ska få en fackla på sig? Är fotografen isf lyckligt ovetande? Är det stor åtgång på fotografer i flygvapnet?


(Tänk er gärna dom fyra frågande meningarna i Hans Villius röst, kanske med "Mannen till höger på bilden heter Leif. Mannen till vänster är okänd. Året är 1914. Första världskriget har precis brutit ut." som inledning istället för min disclaimer.)