News:

No significant change

Main Menu

Lite nytt på hemsidan

Started by Lupson, February 21, 2005, 21:49:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

För Er som missat det har Nauwa skrivit del 1 av sin serie om den mobila AJ-37 simulatorn han bygger.

Vidare så har undertecknad skrivit ihop en kortkort artikel om vad jag anser om LockOn 1.1-demot.

http://www.nosig.se/
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

ta bort borders på tabellerna bara ;)

Läste Nauwas artikel när jag kom hem från rallyt hade glömt bort den, tänkte lägga in någon bild åt honom.

Jag lade själv in ett par nyheter idag
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Ett par kommentarer på sidans funktionalitet/layot som jag just kom på...

När man skall läsa en artikel står det initialt "Till sida 1" i mitten under artikeln och "Kommentera artikel" till höger. När man sedan är på sida två står "nästa sida" till höger och "Bakåt" i mitten.

Detta upplägg känns inkonsekvent. Det upptäckte jag när jag på sida ett råkade klicka "kommentera artikel" då jag skulle vidare och inte läste först.

Länken till höger borde alltid vara "nästa sida", även på första. Tidgare sida är nog mest logisk att ha till vänste precis som det ärr. Detta bör inte variera nånsin. Handen är snabbare än hjärnan, speciellt på trögtänkta människor som jag :D

Vidare förstår jag inte vad "Bakåt" gör som inte "tidigare sida" gör? Bort, eller ännu bättre ersätt med "till början av artikeln". Eller ännu bättre än det, index till alla sidor a la google.

Alltså... tidigare sida till vänster, nästa sida till höger, index (eller till början) i mitten. Alltid.

Sedan, när man kommer till sista sidan i artikeln så saknas ett par saker: Att gå till början av artikeln (behövs inte om man har index på varje sida dock, som nämnt ovan). Men viktigare, möjlighet att kommentera artikeln! Mest logiskt är väl ändå att kommentera artikeln *efter* att man läst den, inte före. Som det är nu så har man läst klart måste man antingen klicka "tidigare sida" tills man kommer itll början av artikeln eller helt enkelt börja om genom att klicka på länken till artikeln på högersidan. Det senare är visserligen enkelt men det känns ologiskt.

Jag vet inte hur stor sak det är med index på varje artikelsida, men övriga saker borde handla om enkel htmlformattering..?...

Bara en tanke... Franke...
snappahead

Jotte


Lupson

Griffin: Jag ska kika på det. Vid tillfälle.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

Ja, alltså, det är ingen brådska. Tycker sidan funkar finfint, men det är svårt att låta bli att tänka hur den skall bli ännu bättre. :D
snappahead

Mr Jim

#6
Förbättringar är alltid bra, tyvärr måste ju alltid någon stå för jobbet bakom dom och jag besitter inte kunskapen som krävs så jag kan bara hejja på!

Jag har i princip 2 artiklar klara med väntar med att köpa digitalkamera alt låna en för att få till lite bilder. Den som ser bäst ut för tillfället handlar om hur jag fungerar som flygnörd och samtidigt fungera som människa, att flyg är endel av mitt liv oavsett vad jag sysslar med ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com