News:

No significant change

Main Menu

SWAT 4

Started by Clark, February 10, 2005, 18:50:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

granQ

QuoteOriginally posted by Clark


            Förstår det. Det man får tänka på när det gäller RS kontra SWAT är att SWAT är att du själv hela tiden agerar som i ett 3D-realtidsstrategispel, dvs. styr dina fyra AI-gubbar medan du själv tittar på. Det gäller att få dem att täcka dig och sina kamrater samtidigt som de ska vara dem som först går in i alla rum för att rensa.
I RS är det mer du själv som sköter allt emedan dina AI mest är med som kanonfoder.
Varje gång man försöker sig på att skicka AIn först i RS så blir de skjutna...

/C
själv rensar jag och går först i alla lägen förutom när det gäller fängsla..

känner ingen trygghet i ai:n när det gäller täcka eller genomsöka rum.

Tex är det fortfarande rätt mycke "bästa sättet att slänga in en flash är ställa sig framför ingången".. istället för öppa dörren från sidan och "valla" in granaten eller kasta den snett in.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Oden

Quote...
Tex är det fortfarande rätt mycke "bästa sättet att slänga in en flash är ställa sig framför ingången".. istället för öppa dörren från sidan och "valla" in granaten eller kasta den snett in.
Faktiskt det enda som irriterat mig i 3'an.
Annars brukar jag klassa swat3 som det mest välgjorda spelet genom tiderna.
och eftersom jag är världssanningen så tycker Ni alla nu samma sak. :p

Clark

Japp, hela granatdisciplinen är väldigt dålig i SWAT3. De lyckas alltid springa in i rummet innan Flashbang/CS har smällt vilket inte är så lysande direkt. Detta händer inte i SWAT4 längre, dock kastar de fortfarande dåligt.

SWAT 3 är ytterst välgjort med ytterst få skavanker, förhoppningsvis kommer den släppta versionen av fyran vara likadan.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1