News:

No significant change

Main Menu

FS vägrar!

Started by griffin, February 20, 2005, 22:01:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Ominstallation hjälpte inte.

MEN... Ctrl-tab hoppar mellan flikar och de saknade flikarna finns men syns inte. Så nu har jag lyckats ändra upplösning iaf.

Dessvärre är alla sliders gråade och satta på min så det ser för jäkligt ut och jag vet inte hur man skall komma åt att ändra dem. Hittar jag bara var settings lagras så kanske.

Jag gissar att det har att göra med Omega drivisarna men i en changelist på deras sida står det att de fixat nån rendreringsbug i FS2004 och inget om de problem jag har. Det borde de ha märkt om det var enbart de drivisarna...

Jag letar vidare... Nu spelar jag i alla fall spelet med crapinställningar i lite finare upplösning åtminstone =)
snappahead

RAY

hmms ? det här låter väldigt mysko!
Har ett 9500 på min andra dator, undra om du kan köra min min .cfg fil kanske?

griffin

Ja, det ÄR väldigt mysko, håller med.

Alltså, om programmet känner av hårdvara och gör en bedömning av vad som stöds i settings vore väl en sak, vilket jag trodde först. Men nu visar det sig att alla flikar finns där men de syns bara inte eftersom jag kan hoppa mellan dem med standardwindows kommandot Ctrl-Tab.

Dessvärre är då alla sliders statiska. Det måste bara vara pga mina Omega drivers. Skall leta lite och se vad jag kan hitta.

Du får gärna skicka mig din cfg, om inte annat kan jag kika i den och lära mig lite hur de kan se ut.

Jag letar vidare, vore trist att behöva installera nya drivisar till grafikkortet, hela poängen med att ta bort de gamla var ju att jag inte kunde köra annat än 60 Hz på skärmen...
snappahead

griffin

Haha, det var inte Omega jag hade, DNA. Skall testa omega iaf... vill inte gå tillbaka till Cat 5.1 om jag inte måste.
snappahead

griffin

#12
Suck. Avinstallerade DNA, skickade in Omega. Nu kan jag inte få mer än 60 Hz i frekvens igen. Garrrrh.... Detta blir bara värre och värre. Fast, fs2004 kanske funkar :D

edit: nähäpp... nu funkar inget. Windows är underbart!
snappahead

griffin

update:

nu har jag testat Cat 5.2 med, samma skit. Får inte högre än 60 Hz och Flight Simulator vägrar låta mig ändra några grafikrelaterade settings. Detta börjar kännas tröstlöst. Det som knäcker mig mest är att både refreshrate OCH fs2004 har fungerat tidigare.
snappahead

griffin

Haha, jag fortsätter spamma min egen tråd =)

Nu har jag lyckats fixa refhreshraten iaf. Powerstrip funkade. Inte först, genom att ändra refreshrate men under knappen advanced kunde man styra monitorn med alla parametrar och DÄR bet det. Jag undrar jag...

Nu återstår det förbannade flygspelet. Tillbaka till ruta 1. Jag har testat fyra versioner av drivrutiner för gratikkortet, ominstallerat directx och ominstallerat spelet tre gånger. Inget hjälper. Flikarna under display är och förblir osynliga, tillgängliga med Ctrl-tab men alla sliders är låsta i minläge.

Nu är jag på krigsstigen! :-(
snappahead

griffin

HA!


HA!!!!


HA!!!

http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;836185

Jag upptäckte att det inte alls hade med grafiken att göra utan GUI kontrollerna som sådana. Med den kunskapen i handen hade jag något konkret att leta efter och det visar sig att  jag har precis det ovan beskrivna problemet. Nu återstår det att som om det fungerar när jag följt instruktionerna.

Trägen vinner!
snappahead