News:

No significant change

Main Menu

FS vägrar!

Started by griffin, February 20, 2005, 22:01:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Det var ett tag sen jag lirade FS men nu när jag startar det kör den i 800 x 600 och låter mig inte ändra grafikkvalitet som är satt på lägsta. Något alternativ att ändra upplösning hittar jag inte ens.

Jag minns inte ens om och var den fanns... men det känns fel alltihop, jag kan inte ändra nåt grafikrelaterat och det ser skit ut.

Nån som kan hjälpa?
snappahead

Control87th

testa "reset defaults" som finns i underfoldern "Troubleshooting" i FS-mappen på startmenyn.

Annars kan du kanske hitta rätt configfil...
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



griffin

Funkade ej.

Var skall man kunna ändra upplösning? Jag minns inte.
snappahead

RAY

settings  ---->   display  ---->  hardware

griffin

#4
Ah, det förklarar en sak i alla fall. Varför jag inte hittar den. Jag har nämligen ingen sån knapp. Längre. Jag vet att den har funnits.

Det enda jag kan komma på är att MFS på någotvis tror att jag inte har ett vettigt 3D kort sen jag installerade senaste grafikdrivisarna...

Undrar hur man lurar FS att tro nåt annat i så fall.... har inte hittat nån bra settingsfil att ändra i.

Display.cfg verkade lovande men jag hittar inget som jag känner att jag kan ändra på utan att göra saker värre.

Nu rycker en ominstallation allt närmre :-( och det är ju inte ens säkert att det hjälper...
snappahead

griffin

Nu hittade jag en screenshot på hur det SKALL se ut och kan konstatera att där det skall finnas fyra flikar, Scenery - Aircraft - Weather - Hardware, där har jag istället bara en flik som ej är namngedd men den motsvarar fliken Scenery.

Hittar ingen info om detta nånstans och att installera 9.1 update hjälpte inte - för den hade jag visst redan installerat. :D

Jag letar vidare och är tacksam för fler tips, vill inte behöva installera om skiten.
snappahead

griffin

Äh, nu har jag mördat installtionen och håller som bäst på att defraggar innan jag skickar in den igen...

Är det nån här som sitter och fiser på massor med intressanta FS addons förresten, skicka gärna PM!
snappahead

Obizzz

Flushy brukar skicka screens på en massa fina plan så kolla med honom :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst