News:

No significant change

Main Menu

Demotime...

Started by Snajper, May 03, 2002, 11:15:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snajper

Sedan tiden med C=64, Atari ST, Amiga och sedemera PC har jag varit väldigt intresserad av s.k. demos... Jag har själv varit aktiv i olika grupper på alla datorer, kodat och gjort musik.
För ett tag sedan ramlade jag över en demo gjort av ett tysk gäng som bara är 64KB stor, inget fantastiskt med det egentligen förutom att den här är fantastisk!!!
På 64KB har dom lyckats klämma in musik, grafik, objekt, scener och text som under andra omständigeter skulle ta upp många Meg, detta tackvare ett snillrikt packningssystem (o.dyl.)!

Hämta demon här: http://www.theproduct.de/fr08_final.zip
Läs om hur dom gjorde här: http://www.theproduct.de/

Ladda ner, kolla och bli "amazed"!
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Mr Jim

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte



Flashback till A500 tiden med råge!! :)
Helt otroligt demo.

Mr Jim

Ja på 64 kb...mkt faschinerande.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Woohooo!
Nu vill jag åka på party igen.
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

Det är ungefär som när någon (kommer inte ihåg vilka) visade upp en "Doom" demo med animerade texturer på C64 =)
Mvh  - Stefan -


TrakDah

Fullkomligt sjukt.

Betänk om man kunde få spel utvkecklade så här?... Vilken minnesbesparing!

/TD

SledgeHammer

Snacka flyt man skulle kunna få på saker och ting om det programmerades ordentligt.
Mmmmm, program på Amigan. Bor i sin egen mapp, kanske behöver nåt bibliotek i libs: och vill man köra det på en annan dator så får det ju plats på en diskett med råge och det ÄR ju bara att flytta det och köra.
Mvh  - Stefan -