24V transformator

Started by ft, February 16, 2005, 15:24:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Jag behöver en transformator, 220V AC till 24V DC. Någon som har en oanvänd liggande?

Mvh,
 /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Jag har en sån där som jag använde till min bärbara CD-spelare när jag skulle använda den till stereon. Är det en sån du menar? Det är ju iaf 220... eller vänta lite nu... plockade fram den och det står:

Input: AC 220-230V ~
Output: DC 4,5V 500mA

på den. Såvida du inte kan mixtra med den så att den ger 24V istället, så är det nog inte vad du letar efter... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Jag kan ha nån sån liggandes i en låda på vinden, den har klarat sig i ett antal utrensningar, frågan är om den klarade sig senaste - har nåt vagt minne av att den åkte. Om det är rätt spec på den vet jag inte heller. Kan kolla i morgon.

Jens
snappahead

Weas

MÅSTE den vara oanvänd? ;)

Inte för att jag har nån i vilket fall, men ändå... Inte små krav vissa har :p
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


ft

Haha, inte oanvänd som i 'aldrig använd' men oanvänd som i 'ligger och skräpar'.

Horizon,
ja, skall väl inte vara svårt att bygga om en 4,5V till 24V? Bara att sätta den i serie med en tvåvolts så får man 24,5V ut... ? ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

QuoteOriginally posted by ft


            Haha, inte oanvänd som i 'aldrig använd' men oanvänd som i 'ligger och skräpar'.

Horizon,
ja, skall väl inte vara svårt att bygga om en 4,5V till 24V? Bara att sätta den i serie med en tvåvolts så får man 24,5V ut... ? ;)

Hehe, okej jag postar den till dig på direkten... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

deBug

QuoteOriginally posted by Horizon


            Jag har en sån där som jag använde till min bärbara CD-spelare när jag skulle använda den till stereon. Är det en sån du menar? Det är ju iaf 220... eller vänta lite nu... plockade fram den och det står:

Input: AC 220-230V ~
Output: DC 4,5V 500mA

på den. Såvida du inte kan mixtra med den så att den ger 24V istället, så är det nog inte vad du letar efter... :)

LOL:p Talar först och tänker sedan har man ju hört men att posta först och tänka sen måste vara något bara Horisonten kan göra:D

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names