News:

No significant change

Main Menu

Cougar i Space sim!!!

Started by Fancy, May 03, 2002, 02:04:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fancy

Tjena!
Nu när cougarn är inhandlad mm så tyckte jag att det var dags att damma av gamla X-Wing Alliance, oh fy fan vad bra det är!!! Ok det är gammalt men ändå, iofs så blir jag lite sån när man precis klarat Jedi Outcast och Star Wars filmer kommer på TV. Så jag undrar är det någon annan som kör Space Sims??? Lirar rätt mycket Tachyon också.

Fancy out!

Horizon

Jag spelar ganska mycket Elite på min gamla Amiga 500 ... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Jag ÄLSKAR space sims. BLev kär redan i Wing Commander 1 och x-wing...tyckte TIE fighter orginal dock var den bästa genom tiderna ;)

En vän har fått tag på TIE fighter collector CD..eller nåt sånt...X-wing collectors CD med TIE fighter collector CD plus en massa extra uppdrag och med samma grafikmotor som i X-wing alliance. Direct 3d stöd iallafall. Ska bränna så fort jag åker hem(60 mil).
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mr Jim

Elite var ju SÅÅÅÅ bra ;)
Lira sönder det på C64:an...mkt till amigan oxå men gillade inte de nyare versionerna. Heheh..bättre förr! ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Fancy

Bara så du vet Mr Jim X-Wing collecters edition stödjer ej USB joysticks :((( Hoppas att Origin skall få tummen ur och göra en uppföljare till Wing Commander Prophecy!!!!!


Fancy out!

SledgeHammer

Hehe, många är vi verkar det som.

Jim: VILL HA!!!!!

Elite har man ju spelat GANSKA många timmar på C64 ja... Mums, panga Thargoids. Och leka smugglare nånstans så de riktigt elaka piraterna hoppade på en... Var ställde jag min A3000 måntro... Här ska spelas!
Mvh  - Stefan -


Horizon

Vipers, Anacondas, Thargoider... Härligt att höra att vi är fler som har sköna minnen från Elite-tiden.

Det räcker att jag nynnar musiken från spelet för att jag skall få gåshud... :)

Elite-taktik nummer ett:
Frakta knark från rik planet till fattig planet.
Frakta jordbruksprodukter från fattig planet till rik planet.
(Eller var det tvärtom...?  ;) )

Köp större (snabbare) vapen och retro rockets... :D

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

"We need bigger guns...!"â„¢
Mvh  - Stefan -