News:

No significant change

Main Menu

Cat 5.1 sabbade min slärm! :D

Started by griffin, January 24, 2005, 21:48:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Kanske inte slärmen men väl XP's möjligheter att visa annat än 60 Hz. Kan inte köra annat än 60 Hz hur jag än gör, blir tokig!

Innan har det gått att få till det med 85 Hz men nu vägrar den bara. Nån som har några tips, annat än att gå tillbaka till tidigare Catalyst version...?...

Tyvärr tror jag inte detta duger som motivering till att skaffa en platt slärm, men för fasen, orkar inte stirra på en flimrande skärm många dagar till. :D
snappahead

Rivvern_

har du installerat drivisar för gfx kort och bildskärm? Om du kollar i system står det då Gfx och bilskärmens namn?

griffin

Ja för fasen!

Samma drivisar (de för aktuell skärm) funkade fint med förra cat versionen. Nu inte alls.

Och Catalyst ÄR ju drivisar för grafikkortet så det är de som ställt till det.
snappahead

Obizzz

jag har ett litet program som heter refreshlock eller nåt i den stilen som fixar detta problem sök på det eller fråga mig så ska jag leta rätt på det :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

ReForce är ett jag testat, inte det du menar? Det funkade inte hur som helst. Skall göra en sök, tack för tipset!
snappahead

griffin

RefreshLock bet inte heller. Antar att alla sådana där program jobbar på samma sätt.

Nej, här krävs kraftigare tag. Dags att börja brevbomba ATI kanske...
snappahead

Obizzz

jag testade massvis av såna program men bara ett funkade och det är det jag kör nu och det heter visst reforce ser jag refreshlock var alltså det som inte funkade när jag testade. Annars kan man gå in i registret och låsa värdet själv men jag antar att det är det reforce gör fast med ett lite enklare gränssnitt.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Mkay, bara å leta vidare då. Har mailat ATI med. Men reforce funkade inte för mig tyvärr.
snappahead