OFP co-op lir - Söndag den 5 Maj, kl 19.30

Started by KeyCat, May 01, 2002, 11:51:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat


Vi drar igång och lirar OFP trots att det snart är sommar, förhoppningen är att det blir regelbundet (förslagsvis 1 gång i veckan, eventuellt lite glesare när det blir sommar?).

Detta behövs:

- Operation Flashpoint patchat till version 1.46
- TeamSpeak klient (se URL nedan) och mikrofon
- Och sist men inte minst teamwork anda!

Vi möts på nedanstående TeamSpeak server klockan 19.30 och eftersom det är första gången tar vi de första 10-20 minuterna till att bekanta oss lite och de som använder TS för första gången får chans att justera in mic volym etc.

Senast klockan 20.00 drar vi igång det första uppdraget och de som joinar efter får vänta till nästa runda. Vi planerar att hålla på till ca 23.00 vilket innebär att vi hinner med ett antal mission!

OFP server (startas på Söndagen)
--------------------------------

IP: debug.dyndns.org
Port: (Default 2234)

TeamSpeak server (uppe 24/7)
-----------------------------

IP: renegade.mine.nu
Password: teamwork

Har ni inte TeamSpeak redan så hämta hem det via nedanstående länk redan nu, det är gratis!

TeamSpeak Client v1.05 (Win32)

Ett annat program som är bra att ha är ett screenshot program för att ta roliga bilder, själv använder jag nedanstående men det finns andra...

UOSU Screenshot Utility

Förslagsvis har vi "eftersnack" här i NOSIG forumet och då kan det vara skoj att ha bildbevis ;-)... Hoppas se er alla där eftersom ju fler vi är desto roligare blir det!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Hey! Försök inte sno vÃ¥r F4-söndag!  ;)

Jag skall se om jag inte kan lär mig lite Operation FP. Kanske man kan tvåla till en fiende eller två sedan... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Ingen fara eftersom jag själv vill flyga Falcon 4 (om SP3 blir tillräckligt bra i multiplayer dvs). Resonemanget var att eftersom SP3:an ännu inte är släppt så är Söndagen lugn. Vilken dag det blir framöver står helt öppet.

Se till att få igång OFP + TeamSpeak och joina på söndag! Är själv ingen expert och gör mina tabbar då och då, tex då jag minerade en väg med 3 stycken satchel och klantig som jag var lyckades jag detonera dem när alla i gruppen var si sådär 10 meter från dem! KAAABOOOOOOMM... Var inte speciellt populärt ;-)

Eftersom vi kör utan friendly tags så är det dessutom bra om man kan särskilja på East och West uniformerna annars är det lätt att nita polaren. Men med kordinerade attacker brukar det gå bra, då är det bara ensamvargar som blir offer för FF (fråga Fingol :-).

Har du (eller någon annan) några frågor så är det bara att hojta...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Mr Jim

Jag skulle hemskt gärna medverkat om jag nu haft en dator ;(

Har du servrar själv Keycat?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

#4
Ingen fara, Key. OFP på söndagar är helt okej, tills vi tagit reda på om F4-SP3 fungerar tillfredsställande i MP. I rest my case... :)

Har precis installerat senaste versionen av Counter-Strike (1.4), och sitter och testar om de nya funktionerna är något att ha. Förhoppningsvis har de gjort det mycket svårare att fuska nu. Slutade spela online pga allt fusk, men nu kanske det kan vara värt att koppla upp sig igen.

För övrigt skall jag om en timma installera OFP också. Jag kanske återkommer om inställningar och dylikt. Senast jag provade spelet, tyckte jag att grafiken och spelbarheten sög gammal skosula, men någon av er hade visst en del tips för att råda bot på detta...

Ja ja, vi kanske ses på söndag, om jag inte är och kör gocart med kompisarna... :)

Hej!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Fingol

Låter kul att rocka med lite fler personer, hoppas att alla gamla kan köra också.

Ser fram i mot att få skallen spräckt utav någon annan än DeBug eller KeyCat :)
All your base are belong to us.

RAY

Jag e med om jag inte sitter vid en sjö o metar!  :)

pax

...om inte 2000 så kring 2100..

/pax
Peace