News:

No significant change

Main Menu

Pedal fråga.

Started by Mas, May 01, 2002, 09:46:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mas

S!  Alla Cougars Ägare.

Nu är ni fullt upptagna med att lära känna era nya vänner förstår jag  :p .

Men efter ett litet tag så märker jag behovet av ett par pedaler för jag tycker det är lite knöligt med få till roderfunktionen i cougarn. Håller ni med eller har ni några förslag för att få det att funka bra ?

Eller vet ni var man kan köpa pedaler ?.
Jag hittar bara i Softwareexpress och där vågar ingen köpa nåt efter era inlägg här :-OO

Och vilka ska jag köpa ?

Jag har Logitech Wingman FF, Kan jag använda de pedalerna om jag skaffar en omvandlare till gameporten så det passar till min Cougar ?

Nr 01259

Mas EAF T

Weas

Jag kan använda en ratt kopplad till min gameport i spel som stöder 2 spelenheter. IL2 går bra, MS fligsimulator osv, inte F4 dock, där är gasen axlad till axel 3 eller 4, om du har en gameport kontroller oxå så blandas axlarna ihop konstigt nog.

men plugga in den i gameporten och konfigurera HOTAS CONTROL i IL2 så går det bra :-)
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


loke

Jag har SimPed. Fungerar mycket bra. Innan de kom så hade jag roderaxeln mappad till microsticken. Det funkade men var mycket jobbigt att använda.

Rekommenderar ELFA's gummiploppar under simped för att de skall vara stabila. Med den genomskinliga varianten (som har högst friktion) så står de mycket stabilt.

Snajper

Hmmm, mjuka gummiploppar... Ska nog testa det med mina Elite-ruddrar.

Tack för tipset!
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Mas

Jag kopplade in min ratt med pedaler och det funkade ett tag men jag fick inte ihop settingen ändå.

jag vill ha det så att rör jag inte pedalerna så ska de vara neutralt utslag, men det gick inte att göra så. Det är väl jag som är dum i huvudet kanske och inte begriper bättre.

Efter nån timme låste sig alltihop och det funkade inte nånting. Inte foxy analyser heller och den hittade inte stickan.

så jag har tagit bort pedalerna igen och nu är jag tillbaka på ruta ett :-/

Ctrl har ju lite undringar också om roderproblem så nu tycker jag ni ska sluta prata Gummi sorter ;)  och skicka era färdiga lösningar till oss som inte har löst problemen.

Mas EAF T

Weas

Att du inte fick pedalen att centrera (vilket det gör hos mig) så tror jag det beror på att du configgade "rudder trim" till dem istället för "rudder".

För att använda både ratt o cougar samtidigt måste du välja rätt id i Joystick analyser.

Det kan du göra i arkiv raden.

Dessutom så märkte jag att datorn blandade ihop lite axlar med tvp spelenheter, så testa att configga om det som inte fungerar, kanske download tmj filen till hotas igen osv, när pedaler fungerar så är det suveränt!

PS/
Du kanske bara hade behövt att kalibrera raqtten i windows först???
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Mas

Ja du Weas.

Det låter så lätt när du förklarar och jsg har rätt setting för mina pedaler inte trim rudder utan bara rudder.

men det är nog så att jag gjorde nåt fel med Id till enheterna.

Du är så välkommen hit när du har tid att hjälpa mig.

Jag blir så trött i armen av att styra också så jag får väl börja med bodybuilding kanske så jag orkar dra i stickan framåt.

Får jag ingen ordning snart på det här så blir jag ledsen.

Mas EAF T

Silverback

man kan ju också vänta på att Cougarns pedaler släpps.....:D

Det var ju inte det ni fiskade efter iofs, men jag tänker nog vänta in dom. det refereras ju frisk till dom i Cougarmanualen så dom måste vara ganska nära produktion.
Silverback
Stockholm, Sweden
Abit KT7-RAID, TBird 1.4 GHz, 384 MB PC133 RAM, GF3 Ti200, IBM GXP 70, WinXP Pro
HOTAS COUGAR #1582 Moddad till ÃÅ"berCougar-standard.