News:

No significant change

Main Menu

Webbsatsning!

Started by Lupson, January 11, 2005, 19:02:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

varför inte Horizon allt är välkommet
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mr Jim

#9
Låter utmärkt, ibland behövs det nån som tar ledningen och nu tycks detta vara gjort!
Att träffas ansikte mot ansikte gör ju mkt också när sådant skall avhandlas.

Det vore ju utmärkt om nåt system skapades att man lätt kan skicka in en artikel till ansvarig redaktörer (Obizz, Lupson, Griffin samt Phlerp) som utan för mkt arbete kan läggas ut på hemsidan.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Obizzz

Ja vi fick lite sagt under slutmötet på lanet det ska väl komma upp fler trådar om det? Griffin vart har du bilden du tog på tavlan som visar de som tog på sig de olika sakerna.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

Hej på Er,

jag har väl kommit halvvägs eller något i den stilen så här långt - man kan editera menyerna och texterna för varje spel / avdelning genom ett webbgränssnitt. Det som återstår är att infoga ett artikel- och nyhetssystem innan jag är nöjd med "Nosig 2.0 Beta".

Tanken är att Mr Jim och andra intresserade på egen hand skall kunna logga in och lägga upp sina artiklar, skriva nyheter etc. Jag återkommer så snart jag är beredd att visa upp något för Er. Förhoppningsvis före veckans slut, förutsatt att jag får några timmars fri programmeringstid...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

snappahead

Mr Jim

QuoteOriginally posted by Lupson


            Hej på Er,

jag har väl kommit halvvägs eller något i den stilen så här långt - man kan editera menyerna och texterna för varje spel / avdelning genom ett webbgränssnitt. Det som återstår är att infoga ett artikel- och nyhetssystem innan jag är nöjd med "Nosig 2.0 Beta".

Tanken är att Mr Jim och andra intresserade på egen hand skall kunna logga in och lägga upp sina artiklar, skriva nyheter etc. Jag återkommer så snart jag är beredd att visa upp något för Er. Förhoppningsvis före veckans slut, förutsatt att jag får några timmars fri programmeringstid...

Jo nån form av inloggning vore ju önskevärt, jag är ganska kass på html och sånt så om man bara kan liksom mosa in text plus url:ar till bilder vore det ju super. Vi får försöka fixa nåt system med ansvariga redaktörer så inte alla har tillgång till hemsidan då så vi råkar ut för nån hemsk portugisisk hacker-unge.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

RedOne/ zalzam

Kass på html, jag är glad varje gång jag hittar rätt adress till forumet. :p
url, vad är det   :)
------------------------

Lasse Sandberg

griffin

Det skall vara URK, syftandes på hur krångligt det är att knappa urler manuellt men nån stavade fel.
snappahead