Rysk övermodellering i IL-2, FB etc

Started by BEQ, January 07, 2005, 01:17:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Neo

Hej!
Vet inte riktigt vilken "känslighet" ni pratar om. Tycker planen skiljer sig mer från plan till plan än generellt mellan nationaliteter.

Lite inputkurvor här:
http://www.airwarfare.com/tech/sticks.htm

Min X-52 verkar trivas rätt bra med 100% på hela kurvan dock.

Och ja, knäckta vingbalkar verkar modellerat, åtminstone när det gäller mustangen. Testa dra fullt i 600 knyck.
Skumt nog har jag aldrig lyckats knäcka ryssplanens trävingar...


Jotte

QuoteSkumt nog har jag aldrig lyckats knäcka ryssplanens trävingar...

Russain aircraft had this problem only briefly, then TsAGI issued decree and it was solved in August 1941, be sure..... :p :D

Mikke_EAF331

QuoteOch ja, knäckta vingbalkar verkar modellerat, åtminstone när det gäller mustangen. Testa dra fullt i 600 knyck.
Skumt nog har jag aldrig lyckats knäcka ryssplanens trävingar...

Kan ju bero på att rysskärrorna inte har nog roderauktoritet för att ta sig ur en 25-gradig dykning i 600 km/h.  X-( :-X
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Jotte


Flushy

#21
 Jag kanske e sent ute men, jag har hört att det snart kommer en ny FM till Il2 sturmovik som en patch, som kommer bli en helt ny revolusionerande fm för simmar, hoppas verkligen att dom har fixat allt nu, nästan det viktigaste som saknas i Il2 är ju propellerströmmen/kraften som påverkar hur bra ett plan svänger vänster, resp, höger, t.ex så svängde en FW190 precis lika bra åt vänster som en LA5FN, vet inte riktigt vilken höjd o fart det gäller efterssom i Il2 svänger FW 190 skarpare än de flesta plan i farter över 400-500km/h, dessutom hörde jag på discovery en gång att när corsair piloterna blev jagade av zero fighters, behövde dom bara svänga åt höger för Zeros bara kunde svänga så skarpt dom gör, åt vänster... denna lilla pusselbit tror jag skulle ändra en hel del i Il2. dessutom har jag märkt små smygförbättringar i ryska plan, efter varje patch, t.ex stod det at Yak3an led av ett fel där vingytan skalades av i farter över 600, själv har jag fått skiten att gå i över 700 utan att nåt slitits av. Dessutom tycker jag att spitfire MkVb dyker alldeles för fort, jag vet att "its the man, not the machine" men övertaget FW 190 piloterna hade under WWII var att dom kunde välja när som helst att dyka från en fight med spits, dessutom (förlåt över mitt gnäll om undermodelleradFW190) förlorar man alldeles för mycket fart med FW190, en gång när jag va 2000m över en La7a som precis startat o steg mot mig, så dök jag ner p0å han, missade, och steg upp igen, den jäkelnt fortsatte sin vanliga stigning från banan och "outclimbade" mig, et såg hur löjligt ut som helst, hur fan kan man ligga 2000m över enstartande kärra o bli outclimbad o dödad, rotflmao!!!! nåja, nu ska jag gå å trösta mig med en track Ir 3 Pro, take that stoopid turn&burnfighters!

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

QuoteOriginally posted by Flushy

....hoppas verkligen att dom har fixat allt nu....
           

Tror du på Tomten också eller? :p

I sitt nuvarande skick är inte den beta fm:n nått direkt revolutionerande även om jag sett folk som antytt annat. Men den är inte tänkt att släppas i nuvarande skick än så än finns det hopp.