Dokumentär om ILM som skapade specialeffekter till Star Wars!!

Started by Mr Jim, April 30, 2002, 14:05:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Kl 20.00 ikväll på tv 4! (Tisdag)
Ett måste får er som gilla star wars och speciellt special effekterna som var före sin tid på slutet av 70-talet!

Hoppas nu bara det blir mkt folk från ILM som snackar och inte massa blåsta skådespelare ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Anubis

STÖÖÖÖN! X-(

Jag missade det! Var det bra? Spelade du in det?

/Micke

Mr Jim

Nej jag spelade inte in...tyvärr för mkt dumma skådisar och titta vi har gjort allt på dator.

De roligaste sekvenserna ansåg jag var att man fick se hur man gjorde storyboarden till svävar jakten i skogen i "Return of the jedi dvs film nr 6"...man använda typ legogubbar och drog svävar modellerna på tråd och med ruskigt improviserat ljud osv..otroligt rolig sekvens...sen blev det ju lite bättre i filmen när man visste exakt vad man behövde filma osv för att man planerat så bra.

Jag tycker det är idiotiskt att övergå mer o mer enbart till data än data kombinerat med modeller ;)

Men det är en debatt som kanske inte lämpar sig här.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mr Jim

Personligen tycker jag att dom kunde ha koncentrerat sig mera på själv ILM och inte skådisar och Jar Jar Binks.

Mkt info om ILM finns dock på nätet. Och alla har väl sett independent filmen "troopers" som gjorts av star wars fans?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Har inte sett den än men jag hoppas att MoP spelade in den. Datorer är bra och det blir trevligt resultat men det finns så fin teknik för att göra åkningar och filma modeller så det borde användas mer. Tyvärr är det ju billigare och går fortare med datorn :-(
Mvh  - Stefan -