News:

No significant change

Main Menu

Dedicated server!

Started by [KFD]Killahead, April 29, 2002, 00:31:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Jotte:>>

"Även om riktigt pedal förstås är märkbart bättre så slår rudderrockern ett "twist" roder ala Sidewinder serien."

Tycker DU ja. Glöm inte att säga det. Jag tyckte "roderspaken" på X-36'an var skitjobbig. Njöt när jag fick gå tillbaka till min hederliga SW med twisthandle... ;)

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Weas

DET FINNS DE SOM KAN FÖRKLARA BÄTTRE, MEN NÄR ETT FLYGPLAN FLYGER SNABBARE OOPS, caps lock...

snabbare, så skapas mer lyftkraft över vingsrna vilket i sin tur gö att planet vill "stegra sig" genom att trimma så kan du få planet att flyga plant även om du håller Joystickan centrerad.

Trim används även för sidvinds situationer för att åstadkomma en rak flykt utan input från jojjen :-)
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


[KFD]Killahead

Ok...
Man tjänar alltså fart på att använda trim i jämförelse med att använda jojjen? Gör trim en väldigt stor skillnad? Borde jag kolla upp det?

Var inne o lirade Dedicated server med [KFD]Garion och Wasp_EAF331 förut. Jäkligt skoj. Har du oxå superjojjen Wasp? Cougar alltså... Du flög bra, men jag förlåter dig nog inte för att du sköt ner mig......ditt as. hahaha!
"We come together like hell and damnation"
KFD homepage: http://kfd.crash.to

Wasp_EAF331

Killahead jag har inte super jojjen och jag tror nog inte att den hamnar hemma hos mig än på ett tag, tycker den är för dyr..... Sen vad gäller trim så gör det en heldel vad gäller fart.

Där har ju nu alla som har Cougarn ett över tag, lättare att trimma i en dogfight jämfört med oss som måste sitta och pilla på tangentbordet :-/

Vad gäller min ner skjutning av dig så såg jag alldrig när du och Garion bytte fält sista gången så jag var ju tvungen att lära dig att man lämnar inte sina vingman sådär ;)

Vad jag tycker är lite synd på den servern är ju alla dessa fält ( ibland svårt att se skillnad på vissa gröna färger) vore bättre med bara red vs blue..

Sen så fick jag lite av en flachback med att flyga utan cockpit, var som att flyga EAW även om jag tycker att det var lite svårt till en början nu när man är van att flyga med den på... Tycker att man får lite för lätta kills ibland...


loke

Utan cockpit är alldeles för mycket playstation tycker jag. Man får ju de där pilarna som alltid pekar du var det finns fiender. Det är dumt att inte finns en cockpit+no labels dedicated server.

Mr Jim

[KFD]Killahead>Äsch det är ju ett spel så om du vill får du köra utan cockpit. Men saken är den att både du och din wingman har grundförutsättningarna att bli riktigt bra tror jag med cockpit och sen att ni gillar tyska plan gör ju inte saken sämre ;)

Alla började vi någonstans. Jag har faktiskt oxå ganska nyligen upptäckt trim i och med IL2.

Tänk att när ni blir "tvingade" att lira med cockpit så blir ju alla andra det också.

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Wasp_EAF331

#14
Loke jag håller med dig fullständigt när det gäller no cockpit..

Vad jag såg i går var att jag hade problem att köra utan, sen alla dessa pilar att hålla reda på :-/  

Jag hoppas att dom startar en server med 2 lag och sen kör med cockpit on och tillåter padlock ( nu blir jag nog nertryckyt i skorna av vissa )...Men det är vad jag skulle vilja ha :)  

[KFD]Killahead

Wasp: Jag tror vi sa åt dig att vi bytte lag, är inte säker dock. Vi bytte ju ett antal ggr. Förlåt, det var inte meningen att lämnna dig i sticket...men du fick ju din hämnd så.....

Det är jobbigt med de gröna färgerna, över skog så ser jag inte vart fan dom är. red vs blue skulle vara bra även om det skulle bli rejält grötigt....fatta 14-15 plan som ska landa/starta samtidigt....det brukar ju bli så att man bara använder ett startfält till slut....

Mr Jim: Klart att det är ett spel, men jag inser ju oxå att det är häftigare att köra med cockpit på. Måste träna på det nån dag. Men just nu njuter jag bara av Dedicated server, även om det är laggigt ibland så är det mycket bättre än förut.....har du fått nån dator än föresten?

Game on ikväll efter hockeyn! Kanske en liten stund före oxå...
"We come together like hell and damnation"
KFD homepage: http://kfd.crash.to