News:

No significant change

Main Menu

Dedicated server!

Started by [KFD]Killahead, April 29, 2002, 00:31:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

#16
Nä ska inte retas mer om No cockpit grejen. :) Spelade själv med det i EAW hela tiden (fast där fanns ju ingen hostkontroll av sånt) Vande mig först vid att flyga "inne" i cockpit när jag spelade Aces High ett tag, man var liksom så illa tvungen . :)

Angånde twist vs rudderrocker eller pedaler; allt man skriver om jämnförelser är alltid åsikter Erik. :)


radek

Så det är väl bara jag som kör quakestilen?
Höger hand på musen (joysticken) och vänster på tangentbord, w,a,s,d för att titta runt i cockpit då inte springa runt i den.
Resten av funktonerna lika noga bindade som vapen byten i quake. ( och där gäller det att vara snabb mellan de 9 vapnen )

Jag behöver aldrig flytta en hand eller leta efter knappar.
Och det med en 2 knappars ch flightstick :)
Som förutom knapp och funktionsbristen är utomordentligt exakt och glappfri.


radek

Kan svära på att jotte kommer dissa min joystick nu igen ;)
Den ÄR ju bra.

Mr Jim

LOL

Vem är det egentligen som fått tag på dedicerad server mjukvara eller är det inbyggt nu i IL2?

Jag har ingen dator än..det senaste är att vi ska få dom denna vecka (18)...man kan ju hoppas.

Sen blire snabbt som attans inköp av Saitek X45 som jag hittar oförskämt billigt...

Sen skare bli panga..har jag (o)tur får jag min dator precis när 1.04b släpps :)

Radek du ska få sen. Eller jag ska iallafall försöka ge dig! :)

Padlock ska enligt mig ALLTID vara på....dom flesta som skriker emot det har den där hemska grejen som man har i pannan för att titta med...dock cockpits on på historiska uppdrag...ja tack..annars får man göra som man vill(I free for all)

Varje gång man går "tillbaka" till no cockpits förlorar man ju den "känsla" man byggt upp med cockpiten..alltså skjuta o så ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

[KFD]Killahead

Var inne o körde på en server med full realistics.....endast icons var på, allt annat var förbjudet. Map icons var off oxå, cockpit always on, no external views, INGEN padlock....INGENTING!

Och så himla FRÄNT det var! Det var skitsvårt precis i början men sen insåg man ju att alla andra hade det lika jävligt. Jag lyckade skrapa ihop 370p (4 kills med 4st lyckade landningar....stog dock att jag "ditchade" på en av dom) så det är alltså inte omöjligt. Frågan är ju om man vill gå tillbaka till Cockpit off igen...det här var ju en helt annan känsla....! Ni hade RÄTT allihop, jag erkänner det med glädje. Men tyvärr så lär man ju bli krossad om o om igen om man kör med cockpiten på på dedicated servern.....
Mr Jim: På Ubi.com är det ett dedicated server test just nu.

Fortfarande game on efter hockeyn. Syns på dedicated servern sen. oj oj oj!
"We come together like hell and damnation"
KFD homepage: http://kfd.crash.to

Mr Jim

Hehe. När jag får min dator...ja realism!! :)
Bara padlocken är på tycker jag. Iofs använder jag den inte men jag förstår inte varför man INTE ska få använda den.

Längtar :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

Har jag dissat den förut Radek?...... :D
Jag vet en som kör med en hand på numpad för att kolla runt sig. :) Det funkar faktiskt riktigt bra.
När man testat på lite finare grunkor är det lite svårt att gå tillbaka. De höjer lägsta färdighetsnivån eller hur man nu ska uttrycka det. "Bättre" joystickar ger fördelar men för den saken sagt är det ju inte så att man automatiskt blir ett äss av dem, vilket jag torde vara ett levande bevis på. :D
Den största skillnaden är trimhjulen vs knappar för trim. Skillnaden är mindre nu än tidigare men trimhjul ger fortfarande fördel ("surprise surprise") när det t.ex. gäller att trimma in nosen i "balans" snabbt.
För mig så känns det som om trimmen är viktigare om man flyger i cockpiten än om man flyger i No cockpit läge. I det senare gör det märkbart minder skillnad då siktfältet är större bla.
Nä att köra cockpit on på en server som tillåter No cockpit är nog att be om trubble. :)  Då får man allt vara en riktig råhejare på att flyga.

Serversoftware ja...... :D   Har faktiskt en tidigare version av det någonstans på hårdisken /CD men det är från beta perioden (eller strax innan rättare sagt) så det funkar inte nu.

Mr Jim

Hoppas dom släpper den till allmänheten snart!
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com