Nysatsning på F18

Started by efreet, December 12, 2004, 16:55:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

efreet

Hejsan!

Jag håller på att kika lite på att köra igång lite F18 med andra svenskar. Hör av er om ni är intresserade. Gärna på icq 17878783 oxå.

Inga förkunskaper krävs. Vettig joystick, headset, samt viljan att flyga lite mer seriöst (utan att glömma bort att ha skoj!).
Spel, expansioner, etc etc går allt att fixa, om ni har en skaplig uppkoppling.

Control87th

Varför??? Vad har F-18 som inte Falcon eller LOMAC har bättre?
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



efreet

Falcon 4 är väl "overall" bättre.  Men som svar på frågan...

JF18 simulerar hangarfartygsbaserade uppdrag på ett bra sätt, vilket inte F4 gör.

LoMac känns (in my opinion) inte som en hc flygsim, utan snarare som ett lite mer komersiellt actionspel. Blev mycket besviken när det kom ut. :-/

Sammantaget är jf18 den simmen jag kan bäst och tycker är roligast.

(håller dock samtidigt på att lära mig Falcon4 nu i dagarna)

JStar


Valet mellan JF-18 och F4 är en smakfråga. Båda har styrkor som den andra inte har. Framför allt har de fördelen gentemot LOMAC att de båda en väldigt hög "immersion"-faktor.

/J

F16_Filur

Ja, Lockon måste vara den simulator som har absolut lägst immersionfaktor, om man så bara utgår från GUIÃ,´et. Väl inne i spelet är det snyggt, men ojämnt snyggt. Egentligen betyder de grafikmässiga förbättringar som gjorts sen 98-99 noll för mitt intresse för simulatorn. Hade inte spelat nån roll om landskapet sett ut som i JF18, bara prioriteringarna varit rätt.