LO:FC Features and Enhancements

Started by KeyCat, December 09, 2004, 16:15:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

Jotte, nej.. och det är jag tacksam för :).


QuoteOriginally posted by Jotte


            Filur, har ingen upplyst dig om att man inte ska röka morötter......

Control87th

QuoteOriginally posted by F16_Filur
för hur skulle det kännas om vi Lomac-entusiaster kom in i ert F4 rum och började göra jämförelser?

Hehe, kan inte låta bli att haka på.... detta verkade nämligen vara LOMAC fansens favoritsyssla innan och ett tag efter att lomac släpptes... att hoppa in på Falconforum och hävda att Falcons dagar är räknade och att vi borde sluta lira det och sluta fixa modeller/skinns mm till Falcon.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Mr Jim

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Obizzz

Som intresserad av båda simmarna kan jag säga att det varit ungefär lika illa från båda håll, väldigt onödigt egentligen LO är inget F4 och F4 är inget LO
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Ja precis...

Själv tar jag tacksamt emot både F4 och Lomac och tar dem för vad de är, inget mer.

Men jag tycker nog, för att hålla mig till för tråden avsedd sim, att denna fortfarande är för mig ledsamt hackig och buggig, alla finesser till trots. Jag sitter inte på nån skitburk så det är inte det.

Jag hoppas en hel del på FC. För mig var lomac något av en besvikelse men inte alls på de grunder som många andra pekat på.

Jag är inte insatt i politiken bakom varken F4 eller Lomac, men jag vet ett par saker: 1) det kostar pengar att utveckla patcher. Att släppa patcher som add-ons med extra material är ett sätt att ta betalt för denna utveckling och samtidigt tillföra något. Helt ok. MEN... 2) många spel släpps för tidigt  och det krävs massor med patchar innan det blir något. Det är alltid frustrerande att behöva köpa två spel för att få det man trodde man köpte med första.

Punkt två kan man filosofera mer över...t.ex. kan man vända på resonemanget... ett spel som "släpptes för tidigt" kanske hade klarat sig om man prioriterat bättre. Ett fungerande spel med ett par USP's mindre men med stabilitet kanske är bättre trots allt? Känns lite mer motiverat att pynta ut för en add-on om den enbart tillför nya features istället för en massa fixar. Som det är nu väljer man att knöa in så många USP's som möjligt till priset av sänkt kvalitet.

Jaja, jag ser som sagt fram emot FC, vad det än månde bli av det.
snappahead

Obizzz

men för oss som inte jobbat  med spel undrar jag vad en USP är :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Ah, oh, sorry. Unique Selling Point. Buzzword för vad som skall sälja spelet med andra ord :D Sånt som säljarna tycker om att rabbla upp och som ofta hamnar på kartongens baksida.

En anektot på det: på det första spelet som min förre arbetsgivare släppte hade features listade på kartongen som inte fanns i spelet. Säljarna vill mycket och tar till fasta på varje andetag en energisk och inspirerad programmerare gör. I detta fallet hamnade planerna/tester av ett AI system som en programmerare gjorde exjobb på som en punkt bak på kartongen. Funktionaliteten fanns där aldrig annat än på ett tidigt stadium som en testgrej.
snappahead

Horizon

Håller med KC. Håller med Obizzz.

Falcon är Falcon och LockOn är LockOn. Ibland vill man ha det ena, ibland vill man ha det andra. Tur att man sitter på båda. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names