News:

No significant change

Main Menu

Ny skärm

Started by Andreas, November 30, 2004, 18:35:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

En Viewsonic VG712S.

12 ms svarstid. Känns som väl investerade pengar.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Ser strålande ut Andreas! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Apropå skärmar vill jag uppmärksamma er på att de här nya stora plasmskärmarna har enorm strömförbrukning och ibland även väldigt högljudda fläktar.

En fd kollega beskrev sin nya 42 tummare, sex fläktar och en strömförbrukning på ca 1600w... Inte kul att få elräkningen om en sådan används dagligen flera timmars TV tittande.
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

QuoteOriginally posted by ctrl


            ApropÃ¥ skärmar vill jag uppmärksamma er pÃ¥ att de här nya stora plasmskärmarna har enorm strömförbrukning och ibland även väldigt högljudda fläktar.

En fd kollega beskrev sin nya 42 tummare, sex fläktar och en strömförbrukning på ca 1600w... Inte kul att få elräkningen om en sådan används dagligen flera timmars TV tittande.

Fy... den infon tackar man för! Inte kul att få såna obehagliga överraskningar när man kommer hem med en så dyr sak... :-X
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

1600W !! Då nyttar det till att inte få in den på samma säkring som micron och dylikt om man bor i lägenhet. :-X

Lupson

Såg att Dustin har en Acer 19" TFT med 16ms svarstid för 2995:- + moms. Funderar på en sån som julklapp till mig själv. Någon med åsikter om den skärmen / Acer?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Andreas

Angående svarstiden på 16 ms, jag har 12 ms på min och märker ett liiiiitet släp i Doom 3 och liknande, dock ej så att det stör. 4 ms till borde inte göra någon större skillnad.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

SledgeHammer

FÃ¥ se nu... 1000/16=62,5 och 1000/12=83,33333...

Jag skulle lätt hoppa över den med 16ms om spela är vad den skall användas till.
Mvh  - Stefan -