Hjälp! Add-ons sökes...

Started by griffin, November 17, 2004, 11:11:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

...i form av flygplan främst men annat om det är nåt att ha med för den delen.

Jag har fått lite nytändning på denna sim och tänkte så småningom ge mig in i att skapa nåt eget till den. Men jag tycker utbudet är skralt (!) vad gäller de flygplan som följer med.

I gengäld är utbudet digert vad gäller flygplan att ladda ned, dessvärre är det mesta skit rent ut sagt. Hellre några få men bra än tvärt om. Men vilka är de? Har betat igenom mig några, främst bland stora plan som jag är mest fascinerad av (typ MD-11, DC-10, L-1011, A340). Men de flesta håller inte måttet tycker jag... det var en MD-11 som var fin dock, med vingflex, snygga motoranimationer och härliga texturer. Dessvärre ingen custom cockpit vad det verkade.

Flera av de jag laddat ned har inga instrument, är det så att många använder sig av nån gemensam addon för detta som man måste ha. Nåt annat jag upptäckt är hur dåliga folk är på att dokumentera sina alster...

Jag är inte ute efter att betala för add-ons, för det har jag inte pengar till. Men om det är nån add-on man kan köpa som verkligen är värd pengara tar jag tacksamt emot tips där med.

Sen, finns det några texturpack, scenery's man vill ha? Det finns så mycket att jag inte orkar testa allt och lite kunskap/erfarenhet måste väl finnas här? Eller?
snappahead

Brat

Leta efter de som fått pris på Flightsim.com, hittade en ......  vad fasen heter de, de där ombyggda TU-95 bombarna, vingarna har flyttats ned men utseendet är snarlikt, Tu-114!? Den tyckte jag om, men panelerna är på ryska så man får ta hjälptexterna till hjälp i början
-Brat

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW


griffin

Tack, mycket bra tips båda två! Flyger en finfin SAS A-340 som jag hittade... den har det mesta man kan önska :)

Sedan hittade jag *host host* en concorde add-on, dock en komersiell... den rockar fett. Har jag hört :) :)

Finns det några komersiella add-ons man bör ha då?
snappahead

ft

PMDG och PSS är tillverkare av addons som brukar nämnas.

Jag är framförallt intresserad av korrekt funktion. Tänker installera FS9 igen bara för att prova det här djuret.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Vore godis att lägga vantarna på ja. Tror det är PMDG's Concorde jag har... men det andra verkar ju mumma så det stänker om det. Får väl skaka loss lite kosing nånstans om inte annat... :D
snappahead

ft


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Gratis? Förklara närmre nu för en gammal man :D
snappahead