Author Topic: RBR rattstrul?  (Read 7149 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fozz

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 258
    • ICQ Messenger - 19939907
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'RBR rattstrul?'
« Reply #8 on: October 28, 2004, 12:51:12 »
Där ska inte finnas någon fix alls tydligen.
Så är väl lite av ett mysterium hur Griffin fick godkänt. Kanske lite jidder o spikar på axlarna när du bromsade?
Programmerarna tyckte det var tufft i alla fall. :)
Alla generaliserar...


griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Replying to Topic 'R
« Reply #9 on: October 28, 2004, 13:03:25 »
Haha, möjligtvis "manuella spikar" då... a la bilspelsn00b med nyinförskaffad ratt med pedaler. Richard Burns skulle vrida sig i graven och han är inte ens död!

Ja, det var lite magiskt. "Fan, underkänd!... *tick tick*... *pling* nehepp... perfect!" Vi var två som såg det hända så ingen inbillning där inte....

...och själv har jag inte installerat nån patch. Hur som helst, spelet rockar ju fett. Ett gjutet köp.

Fozz? Var det så att du jobbade som grafiker eller? Med RBR? Eller knarkar jag nu igen? Om inte, hälsa alla och tacka för ett finfint lir... både jag och min fru är nyfrälsta bilspelsälskare tack vare (eller på grund av kanske) RBR. Enda problemet är att nu får jag inte ha datorn i fred eftersom RBR antagligen inte flyter så bra på min frus laptop. Nåja... smällar man får ta. Det är trots allt min fru som fick ratt med pedaler i födelsedagspresent, inte tvärtom - vilket man skulle kunna tro... :p

det där med "programmerarna tyckte det var tufft" känner jag igen från Starbreeze tiden. Man får in rapporter om saker som bara inte går... och kan inte alls lista ut hur det gått till... :)
« Last Edit: October 28, 2004, 13:05:10 by griffin »
snappahead

Fozz

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 258
    • ICQ Messenger - 19939907
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'RBR rattstrul?'
« Reply #10 on: October 28, 2004, 13:36:19 »
Stämmer, jobbade som bland annat grafiker på RBR. Mitt första spel jag varit med på från början till slut.
Tog även på mig lite andra roller, tex "undercover simulation implementer" för att få in vissa features som "dom där" trodde skulle vara för svårt för spelarna.

Väldigt kul att höra att RBR uppskattas, känns som de två år man lagt ner inte var helt till spillo då. :)
Alla generaliserar...


griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Replying to Topic 'RBR rattstrul?'
« Reply #11 on: October 28, 2004, 16:14:18 »
Absolut inte. Själv fick jag enbart vara med på spel som i bästa fall blev... "sissådär". Stora hiten (Riddick) var efter min tid. Sånt e livet. :)
snappahead

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'RBR rattstrul?'
« Reply #12 on: October 28, 2004, 17:36:35 »
Fozz du vet att vi älskar RBR, när Minigotte (som du träffat i lfs) kommer hit tjatar han alltid om att få köra lite RBR :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

S_Z

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Replying to Topic 'RBR rattstrul?'
« Reply #13 on: October 28, 2004, 21:57:29 »
Själv har jag blivit en riktig liten rallyfanatiker på grund av RBR :D Följer WRC, har köpt 2 rally-DVD:er ("Too fast to race" om mosterbilarna i grupp b och "Worlds greatest rally cars", riktigt bra "filmer" förövrigt om man är intresserad av rally) och har över 2 Gb med rally-klipp från diverse WCR rallyn och lite annat. :)

Hoppas verkligen RBR säljer tillräckligt bra så ni gör en uppföljare/expansion av denna enligt mig suveräna simulator! Hill climb med en 600Hp Audi Quattro S1 vore nåt...fast å andra sidan har jag fullt upp med att hålla de nuvarande 300Hp-bilarn på banan i höga farter :D

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'RBR rattstrul?'
« Reply #14 on: October 28, 2004, 22:52:13 »
Jag vet att Fozz gärna ser en S1:a i RBR frågan är om det kommer någon gång :)

Jag kör en Audi med Quattro själv men inte modellen Quattro utan en S4:a av 93 års modell :D

S_Z: De officiella WRC-DVD:erna är inte så dumma de heller finns en för 2002 och en för 2003 finns bl a på ginza.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

S_Z

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Replying to Topic 'RBR rattstrul?'
« Reply #15 on: October 28, 2004, 23:20:59 »
Quote
Originally posted by ObizzzS_Z: De officiella WRC-DVD:erna är inte så dumma de heller finns en för 2002 och en för 2003 finns bl a på ginza.
Jo, har planerat att inhandla dom också :)