Tips: Rome: Total war

Started by Lupson, October 18, 2004, 23:28:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Jag löste en testversion på Rome: Total War. Jag är banne mig frälst! Som ett nedbantat civilization med fantastiskt snygga och taktiskt intressanta realtidsstrider. Oj vad mäktig man känner sig när man dunkar in en fet kavallerichock in i några försvarslösa barbarians.

Givet köp! Rekommenderas varmt alltså..

Någon annan som testat?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Fluff

Jodå, och jag måste säga att jag tycker det är rejält ansvarslöst att rekommendera spelet på detta sätt.

Detta spel är fullkomligt livsfarligt! Satte mig häromkvällen för att prova lite i all anspråkslöshet. Och vad händer? Jo rätt var det är, är klockan halv fyra och man inser att man skall upp alldeles strax. Det är ju lätt att inse hur pigg man var den dagen. Nej förbjud! säger jag.


/fluff  - arg
Odi profanum vulgus, et arceo

Horizon

Hehe, det finns en demoversion av spelet på skivan som följde med senaste PC för alla. Jag tror jag ska slänga den skivan. Skolan kommer gå åt h-vete om jag fastnar i ett sånt där spel. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Fluff: Jo, jag har också märkt av detta syndrom...men som tur är lyckas jag slita mig strax efter midnatt i varje fall. Med följd att jag istället drömmer Total War på natten. Inte alls kul att sitta på jobbet med en sån godbit hemmavid..
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Mr Jim

Lupson/Horizon>Är samma sak här, älskade Shogun:Total War och detta sägs vara ännu bättre, men jag har två 5 poängs uppsatser att få klara till den 31:a..så ja, inte köpa ;(
Och så är ju Half-Life 2 på g också.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Lupson

Enligt mitt tycke är Rome klasser bättre än Shogun, vars strategidel var tämligen platt. Sen tycket jag Romartiden är väsentligt intressantare än Japan...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

hmm får la ta och testa detta när tid finns...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Fozz

Och mitt Rome startar inte ens. :(
Demot funkade fint, skaffade fulversionen och installerade. Funkade fint, körde första tutorial uppdraget, sen hängde det sig. Total frys.
Startade om, men nu fryser det på ca 90% av loadingbaren, precis innan man kommer in i 3D världen. Varje gång.
Togglat alla inställningar i Bios, bytat grafikkortsdrivisar, testat alla olika ljudinställningar, installerat om spelet... inget funkar. :(
Alla generaliserar...