News:

No significant change

Main Menu

*GULD!*

Started by Phlerp, October 07, 2004, 15:27:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

griffin

#16
Jag köper ALLTID spel jag spelar. Principsak, men jag gillar att ha spelen jag faktiskt använder i hyllan med. Dock ser jag inget som helst problem med att testa spelen innan, anser att all mjukvara borde vara shareware... i nån mening. Det kostar alldeles för mycket med spel och program för att man skall ha råd att bara köpa och sen utvärdera.

Fasen, har ju själv fått lön tack vare att folk betalar sina spel, så det är ju självklart. :)

edit: btw så nämde jag aldrig att jag inte betalade för det... :p
snappahead

Lupson

Oj, blev visst ett litet missförstånd. Dubbelmoralens mästare (jag själv alltså) menade bara att det är lite snopet att man får vänta längre på sin ärliga kopia än "testversionerna".

Nåväl: Är det något att ha då?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Mr Jim

QuoteOriginally posted by Lupson


            Oj, blev visst ett litet missförstÃ¥nd. Dubbelmoralens mästare (jag själv alltsÃ¥) menade bara att det är lite snopet att man fÃ¥r vänta längre pÃ¥ sin ärliga kopia än "testversionerna".

Nåväl: Är det något att ha då?

Det är en djävla massa flygmaskiner man kan ratta, och massa bombare också (massa roliga gunturrets),massor, MASSOR :)

Utvecklaren lovar även i readme filen att fler "cockpits" kommer att kunna laddas ner från den officiella sidan, har bara provat lite men det är ganska mäktigt med hangarfartygen.

Jag la in PF som addon ovanpå IL2:FB och AEP, då får man alla plan därifrån också plus att dom påstår i readme:n att saker i "gamla" FB/AEP förbättrats. Tydligen ska skademodelleringen på fartyg uppdaterats men har inte hunnit prova det än, bara flugit runt lite och lekt med alla plan.

Man kan fortfarande få all information med metersystemet vilket jag anser är väldigt bra, trodde dom skulle ändra det men så blev inte fallet utan man kan skifta mellan vad man vill använda för måttsystem.

Synd att jag har så dålig dator, man kan sätta på en funktion som gör att man ser små gubbar på fartyg och på marken men då blir det nästan ospelbart för mig. Ett givet köp eftersom jag köpt både IL-2...FB och AEP.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

Lupson, så är det nästan alltid. 95% av de "mainstream" spel som släpps kommer illa kvickt ut som "testversioner" nästan i samma ögonblick som de "goes gold" och följaktiligen kan man få tag på dem innan den officiella releasen.

griffin

#20
Det var mest ett förtydligande m.a.p. Mr Jims påpekande om att betala för sig... vill inte ens riskera att bli uppfattad som en sån som inte gör rätt för mig, i synnerhet inte i flygsimsammanhang. Men det hindrar mig inte från att testa gratis :D

Har bara hunnit "starta" PF och spontant känns det hela som en "frisk fläkt" utan att jag riktigt kan sätta fingret på det. Som Jimmy säger så är det med FB+AEP i botten en jämrans massa fint flyg att flyga. Hittade några gamla favoriter i PF som jag kommer kunna glädjas mycket åt.

Att kunna lira tillsammans i ett plan (för så är det väl?) ser jag fram emot!

Säg till om nån vill testa online... jag har MSN moriarty_ (med hotmailsuffix).

jotte: ja, och många grupper har bra kontakter med leverantörskedjorna... ett spel har ju varit klart ganska länge när det går guld förutsatt att det är bugfritt. Så så fort det skeppas finns det kanaler som plockar upp spelet och crackar det medans orginalet fortfarande håller på att tryckas/skeppas till butik. De brukar vara imponerande snabba. Men så har de ofta färdiga "mallar" och rutiner för att knäcka spelet medans orginalet kanske måste vänta på en manual som skall tryckas/färdligsställas... så warezgrupperna har lite försprång nästan, även om det är exakt samma version som den som skeppas vi talar om, och inte nån testversion
snappahead

Rivvern_

#21
Jag gillar det skarpt..... Har dock inte nån "ärlig" version än.. Det har jag inte av någon IL2 version.

Nån som vet vart man kan köpa IL2 FB, AEP billigt/billigare?

(MÃ¥ste ju ha manualerna)

Lupson

Tjackade mitt ex. av FB hos Webhallen för 89:- i våras.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Lupson


            Tjackade mitt ex. av FB hos Webhallen för 89:- i vÃ¥ras.



Gött... Känns som det blir en beställning när lönen kommer..

Lite Off Topic det här.. Kan det skickas  som brev?