News:

No significant change

Main Menu

Prickskytte i OFP?

Started by ft, April 25, 2002, 15:26:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ft

Det jag var mest missnöjd med i demon, eftersom jag sysslat med prickskytte, var att prickskyttetaktik inte fungerade för fem öre. Dåligt med terräng att ta betäckning bakom och när man väl sköt, i skydd av undervegetation, så tog det sekunder innan exakt retureld låg på en - även om man snabbt flyttade sig en bit.

Hur fungerar den biten numera?

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

AI'n hade i tidiga versioner förmåga att vara överdrivet säker och få in dödande skott nästan direkt. Detta är dock fixat i senare versioner. AI'n är dock fortfarande bra, ibland mycket bra.

Stenar och trädstammar ger skydd men däremot går skott igenom buskar och gräs vilket jag misstänker är realistiskt.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

ft

Mmm, så länge man inte träffar en kvist så går de rätt rakt igenom buskar. Kvistar, ptja, kan påverka kulbanan ungefär hursomhelst vad jag förstått. Däremot kan de inte sikta på en om man ligger i ett gäng buskar och inte syns. DET var inte så bra i demon!

Får nästan ladda hem en ny demo någon dag och prova... när jag nu gör annat än flyger. Kan ta ett tag, cougeri, cougera, cougeralla.... :b

 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus