News:

No significant change

Main Menu

Catalyst 4.9 Control Center

Started by Horizon, September 16, 2004, 11:00:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Ah, det var ju synd. Hade varit kul att kunna berätta för polarna att jag minsann känner en som var liiite inblandad i den succé som Riddick faktiskt blev. :D  
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Inte sant. :)

Haha, våra "säljarkillar" gillade att festa. Det var tal om att Vin Diesel skulle komma till Uppsala och kolla in vår studio mm. Så grabbarna gick ut bland sina festarkontakter i Uppsala och spred att Diesel var på G i stan. Antar att festareliten i Uppsala åkallades... :) Men Mr Diesel orkade inte flyga till Sverige den dan utan tyckte annat var viktigare. Snopet :D

I övrigt ör det samma spelmotor till Riddick som till Enclave och Knights of the Temple. Dock något upphottad :)
snappahead

Horizon

Hehe, lång näsa... :D

Hollywoodstjärnor är ju ganska... speciella. Jag hade inte trott det förrän jag såg det med egna ögon (mao när jag satt och snackade skit med herr Diesel över en öl). :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

#11
"Jag mötte Lassie"....

När vi ändå snackar Vin Diesel så hade vi firmafest härom veckan...

...vi var några vid bordet som turades om att dra vitsar för de andra....en kille sitter rätt tyst och hänger med i skämten. Efter ett tag säger han: "Fan, jag kan en - lyssna på denna". Förväntansfullt ger vi honom vår uppmärksamhet.

"Okej, vad tankar Vin Diesel sin bil med?"

"Diesel", svarar någon.

"Nä, Vin", säger killen och garvar _själv_.

/Lupson, som även han kan dra usla skämt. Men den nivån...........

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

#13
QuoteOriginally posted by Horizon
Dessutom vill "CLI.exe" hela tiden ha tillgång till nätet. Varför vet jag inte, det finns väl ingen anledning för drivrutinerna att ligga och surra ute på internet?

Citerar mig själv lite. Tänkte att det här kunde vara bra för andra att veta i framtiden, om problem uppstår.

Gjorde en massa ändringar i antalet processer som startar när man drar igång datorn (finns en utmärkt guide på http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm - jag körde "SAFE"-varianten). Fick på detta sätt lite mer minne att bolla med efter att Catalyst Control Center (CCC) snodde en jäkla massa MB av mig och gjorde datorn lite slöare.

Hur som helst... när jag startade om datorn efter mina ändringar, ville CLI.exe ut på nätet igen och jag testade denna gången att helt blocka detta program. Allt verkade fint tills jag skulle mixtra lite i CCC och det inte ville starta alls...

Gjorde lite sökningar på nätet och hittade den här tråden, som är ganska självförklarande.

http://www.videocard-forum.com/ati/Catalyst_C_Centre_Question_190305.html

Det verkar alltså som att det bara är att släppa fram CLI.exe i fortsättningen. Tänkte att det kunde vara bra att veta för er som inte uppgraderat till Catalyst 4.9 och den nya kontrollpanelen (inklusive Microsoft .net-mojängen).
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Glädjen förbyttes i mörker. Är nu tillbaka på Catalyst 4.5 och den gamla hederliga kontrollpanelen. MS .net är också avinstallerat. Ska se om jag kan få ordning på det här. Börjar lukta ominstall lite lätt. Men det har man ju gjort förr... om man säger så... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Det där var fina länkar, har letat lite om det där. När jag startar verkar vissa trayicon applikationer startas men syns inte på trayen (och nej, de är inte dolda i bästa XP-maner, de vägrar helt sonika att visas. Man får explicit döda processerna för att sedan starta om dem manuellt. Nästa gång jag startar om funkar det oftast då. Har inte hunnit identifiera något samband.

Hur som helst, för er som skall ominstaller Xp, och när vi ändå talar om bra länkar i sammanhangen får jag rekommendera följande XP-installations guide. Finns säkert fler andra bra, denna följer jag och det fungerade klockrent. Finns dessutom i word-version att ha i pärmen. Siten den kommer från är för övrigt mycket bra om man har hårdvaru- och mjukvaruproblem. Har vurmat för den i andra trådar. Tänker bara att jag unnar alla andra att få lika bra hjälp som jag fått :D

ABXZone: Mr Steveo's XP installation Guide

Ja, den verkar avskräckande lång men en ordentligt fungerande XP install är inte en helt rak tur... och den är inte så jobbig som den verkar.

Nej, tror inte du Horizon är en som behöver en sådan här guide du har säkert egna. Men jag tar alla chanser att dela med mig av mina tips :D
snappahead