News:

No significant change

Main Menu

Catalyst 4.9 Control Center

Started by Horizon, September 16, 2004, 11:00:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Installerade senaste Catalyst 4.9 och blev glatt överraskad av den nya kontrollpanelen. ATI har tagit ett stort kliv framåt! Läs mer om den på Anandtech.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Jo, jag fick en smärre chock när jag installerade nya catsen i förrgår, inget var sig likt. Om det var till det bättre hann jag aldrig fundera på men givet andandtechs lilla review verkar det ju vara en oerhörd förbättring.

Spontant kändes det som om alla inställningsmöjligheter försvunnit men de kanske bara är lite mer pedagogiskt upplagda nu. :D
snappahead

Horizon

Inställningsmöjligheterna finns där. Du får kika lite extra bara. De är, som du sa, lite mer pedagogiskt placerade. :)

Något som jag däremot inte gillar är att en massa extra processer dras igång när man startar datorn. Det slösar onödigt med minne. Dessutom vill "CLI.exe" hela tiden ha tillgång till nätet. Varför vet jag inte, det finns väl ingen anledning för drivrutinerna att ligga och surra ute på internet?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Jadu... det är mycket som ligger och snurrar och inte mycket mindre som dessutom vill ut på nätet. Jag har aldrig varit så paranoid som sen jag installerade min första Tiny Personal...

Kör på devisen "neka allt som jag inte startat själv och lås upp enbart om nåt slutar funka"... fast det  har ju sina sidor tyvärr.
snappahead

Horizon

mmm, får testa den metoden i större utsträckning.

Förresten (på tal om ingenting), jobbade inte du på Starbreeze förut? De som nu släppt "The Riddick Chronicles"?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Stämmer bra det. Jag avtjänade 4Ã,½ år där, eller vad det nu blir minus lite barnledigheter.
snappahead

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Nej, tyvär inte om man får vara efterklok. Men jag har sett en hel del av det under utveckling. Själv satt jag på andra projekt som gick lite mindre bra :)
snappahead