Obizzz RBR challenge: Chirdonhead

Started by Obizzz, September 15, 2004, 21:08:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

det kanske var lite snabbt ändå :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

det går nog ungefär lika fort skulle jag tro (inte med en cougar dock :D )

har man analog gas och broms är det ju inte så farligt att köra med joystick men det är ju roligare med ratt...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

S_Z

Sänkte tiden till 3:37 nu. Fattar inte hur du kan köra över 10 sekunder snabbare än det, tycker jag ligger på gränsen nu men tydligen inte :) Måste nog bli lite bättre på kurvtagninarna så jag klarar dom i högre fart.

Har kommit på att köra med "ghost car" är inge bra, så fort jag ser den blir jag stressad och kör i diket :D

Obizzz

om du tycker att du ligger på gränsen kör du troligtvis för fort :) sakta ned lite och tänk mer på spårval och hur du tar dig ut ur kurvorna istället för att köra fort in i dem...

jag har legat i diket rätt många gånger innan dessa tider sattes och svurit inombords

om du kollar den första reprisen ser du hur jag är ute med rumpan på ett par ställen och ruskigt nära att åka av :D

jag känner att det går att plocka några sekunder till på den tiden, särskilt i slutet av banan men idag var jag för seg i skallen för att koncentrera mig på RBR så det slutade mest i träden.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

S_Z

#12
Skall kika på dina repriser och se om jag kan få nåt tips vart/hur jag kan tjäna lite tid. Måste ner mot 2:30 i alla fall :)

Edit: 2.34 nu. Såg att jag var lite feg i kurvorna, låg inte lika nära kanten som dig. Du har nog rätt i att jag kan tjäna lite på att sakta ner lite mer innan en kurva och se till att komma bättre ur den i stället. Nu e jag helt väck i huvudet så nu lär det inte bättre tider idag, måste ju koncentrera sig så otroligt mycket i det här spelet/simulatorn för att hålla sig på banan :)

ft

Puh, det är svårt! Det tar mot så vansinnigt mycket att gasa och bromsa samtidigt!

Och det kan bekräftas att det ofta är lättare att sätta snabba tider med joystick. I GPL var det en radikal skillnad när jag körde med X36 eller MSFF. Men har man en gång kört med ratt vill man ändå aldrig gå tillbaka... om man inte är extrem hotlapper och enbart bryr sig om tiderna.

Mvh,
/Fredrik, nybliven trädkramare

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Obizzz

Jag vänsterbromsar rätt mycket och har nästan alltid lite grundgas genom kurvan.

Har märkt att det kan ge ödesdigra konsekvenser att lyfta på gasen i en kurva :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst