Obizzz RBR challenge: Chirdonhead

Started by Obizzz, September 15, 2004, 21:08:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

Tänkte sätta upp en liten utmaning :D

tiden är satt med good conditions, Subaru Impreza 2003 och manuella växlar...

http://www.nosig.se/rbr/chirdonhead1.zip

replay och ghostbil ligger i zipen och den aktuella tiden är 3.29.16

gjorde några rätt grova misstag så det bör gå att bättra på lite men jag är relativt nöjd så jag postar den.

Trakdah: detta är samma sträcka jag visade en replay på när du var här, fast utan regnet och en 20s snabbare :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

Jag klarade 4:30! (And there were much rejoicing!) Fast då kraschade jag väl sisådär 5 ggr också....men jag kommer garanterat inte nå Obizzz tider. Kör jag så bra jag vågar fram till första "checkpointen" ligger jag ändå kanske 4-5 sekunder över default-bästatiderna....med andra ord: Jag suger!

(Fast jag kan ju skylla på att jag sitter men joystick och automatlåda.....

Och förresten Obizzz: Min Lotusvita Toyota Starlet äger din S4 varje dag i veckan!!!

Nähä..inte det heller......I feel like a lozer....

Får bli ett varv till på Chirdonhead innan jag slår näven genom skärmen....
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

men håll med om att det är en riktigt härlig sträcka med långa fina fullgassvängar :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

Nåväl....efter lite mer körning sänkte jag mig till 3:46 via ca 4:00 blank.

Passade också på att köra Coté de Arbroz också, tog mig under 3 för första gången: 2:58! Det tar sig för den gode Lupson.

Chirdonhead har sina för- och nackdelar. Det är väl framförallt två svåra partier: Dels en S-kurva (mediums) precis i början. Fram dit kör man med fördel fullgas, men det är väldigt trixigt att få till S-kurvan sen. Efter den är avklarad är det i stort sett fullgas fram till 90-gradarn. Efter den följer några trevliga högfartssträckor innan man kommer till det parti som du förmodligen beskrev i en annan tråd: Ett "dolt" S som har ett krön mitt i sig. Hopplöst att ta den om man inte bromsar in REJÄLT innan. Efter det så löper det på rätt lugnt. Är även svårt med en "medium" strax efter hoppet en bit längre fram. Minsta obalans efter hoppet och inbromsningen blir helt kaiko...

Nåväl...RBR tar sig! Kanske ska spara ihop till den där ratten.....
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

håller med om de svåra partierna, det är ju krön + kurva som är farligt

sen den efter hoppet som du sa, man har ordentligt med fart efter den rakan och bör ta det lugnt i vänstermediumen som dessutom är feldoserad om man kommer ut för mycket.

Sen finns det ett lurigt spår i banan ett par kurvor efter den, precis när det skiftat underlag.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ThunderBoy

Darn.
Jag kommer aldrig att bli en simrejser med klass... Att läsa om tiderna här och på Swedish Sim Racers gör ju att man funderar på att tjacka en gameboy.

Har precis installerat RBR och kört Rally School, skall erkännas att jag inte gått klart än men jag msåte köra lite "på riktigt" också. Som någon annan skrev så var det länge sedan en tutorial var så bra, nyttig och nödvändig.

Hur svårt och frustrerande som helst, men ändå skitskoj! Ytterligare en eloge till Fozz med anhang!

.tb   <-- nu helt plötsligt ödmjuk...
.thunderboy
-facilis descensus averni-

S_Z

Har kört lite nu och kommit ner till 03:42. Långt kvar till dina tider Obizzz men det blir alla fall bättre och bättre. :)
Måste säga att jag är lite sugen på att köpa en ratt (kör med en gammal wingman extreme joystick nu).