Author Topic: RBR  (Read 2026 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
RBR
« on: September 15, 2004, 13:45:03 »
Sådär, tre frustrationer och arton vedermödor senare (publishern skall ha stryk! X-( ) så har jag det installerat.

Det var i alla fall värt besväret. Jävlar vad skoj!

Jag är tokbäst på det. Det konstaterade jag på skidpaden. Uj, vad bra det gick. Jäkla nötter som säger att det är svårt, inkompetenta idioter hela bunten.

Sedan igång med Rally School... och ett hårt slag i skallen av verkligheten. Det blir märkbart svårare när man inte har obegränsat med utrymme. Skall man dessutom köra fort... gah!

Att lista ut att man inte får köra snabbare än de satta hastigheterna om man vill bli godkänd var inte helt intuitivt. Powerslideövningen fick jag göra om bra många gånger p g a detta. Jag trodde jag accelererade för dåligt (se nedan)... att sedan ge sig ut på övningssträckan med koner, det var en övning i ödmjukhet. För att inte nämna en övning i karosserireparationer och att jag gjorde en insats för naturvårdsverket genom att noggrant inventera den lokala floran och faunan i dikena längs vägen...

Till saken hör att jag läste fel vad gäller tidsgränsen. 1:00 isf 100 sekunder... så jag siktade på minuten blankt till att börja med och då gällde det tamigochfan att stå på jämfört med mina första tider på 1:45. Fullt spett fungerar väldigt, väldigt dåligt... :D

”Rally School” är enastående i de här sammanhangen. Det är länge sedan jag såg någon sorts träning i ett spel/simulator som för det första var så väl genomfört och pedagogiskt uppbyggt och som för det andra faktiskt gav något. Jag kan säga att utan Rally School hade min körning i spelet varit betydligt sämre ganska länge. En elogé till de skyldiga!

Starkt jobbat, Fozz m fl!

Mvh,
  /Fredrik

P.S. Jag märker att jag är kass på att starta. Spökbilen är allt som oftast en billängd före mig ut, oavsett hur jag gör. Tips?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'RBR'
« Reply #1 on: September 15, 2004, 14:21:20 »
jag är också rätt kass på starter, men för enkelhetens skull brukar jag bara köra fullt varv och peta i växeln i rätt ögonblick :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'RBR'
« Reply #2 on: September 15, 2004, 14:51:51 »
Samma taktik här. Det slog mig dock just att jag har en knapp på ratten mappad till kopplingen men att jag inte använder den. Hmmm!

Ibland är man skärpt. :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Fozz

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 258
    • ICQ Messenger - 19939907
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'RBR'
« Reply #3 on: September 16, 2004, 11:04:57 »
Tackar för berömmet. Skönt att höra att folk trots allt har kul med spelet.

Ett par tips till starterna.
Jag brukar hålla på runt 70% gas, och sen precis när jag växlar till ettan så trampar jag fullt. Vet inte om det verkligen är snabbast, men det "låter" lite trevligare än o stå på varvstoppet 3-4 sekunder i början. Och jag brukar komma iväg med precis lagom mycket hjulspinn på det sättet.

Och sen kan man faktist blåsa iväg några bråkdelar av en sekund INNAN dom ropar Go!
Där är en "fotosensor" som står framför bilen och känner av om bilen tjuvstartar eller inte. Men ibland så har bilen inte kört fram hela vägen till sensorn, och då har man nån meter eller så till godo som man kan ha som accelereringssträcka.
Alla generaliserar...


Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'RBR'
« Reply #4 on: September 16, 2004, 11:17:55 »
ni har då simulerat allt :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'RBR'
« Reply #5 on: September 17, 2004, 12:45:43 »
Jag läste just en klockren kommentar, angående de intressanta och mycket vidspridda recensioner som RBR får runtom.

"Det låter precis dom de recensioner som GPL fick när det släpptes. Det blir att springa och köpa!"

Det här kan vara en ny klassiker. Fasen vad skoj det är när man slutar tänka på tider och bara kööööööör! :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus