Author Topic: Gå å köp...!  (Read 10142 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'Gå å köp...!'
« Reply #16 on: September 07, 2004, 12:36:24 »
senaste rallyt var japan men det var i helgen och jag såg det inte men jag tror du tänker på tyska rallyt där de har massvis med otäcka stenar längs vägarna.



inte de berömda fyrkantsstenarna men ändå.. usch

har beställt RBR till PC förresten.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Ickx

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 92
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Gå å köp...!'
« Reply #17 on: September 07, 2004, 12:38:13 »
Quote
Originally posted by Fozz


             Skumt att spelet inte startar för vissa personer...
Det är inte så att du har ett gfxkort som inte stöder pixelshaders och sådant?
Annars så är det en patch på gång också...


Jag har ett GF4 ti 4400 vilket jag tror stöder pixel shaders. Spelet kraschar innan något hinner laddas, direkt när man kör igång det.

TrakDah

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 847
    • ICQ Messenger - 160037
    • Yahoo Instant Messenger - wmroboj
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Gå å köp...!'
« Reply #18 on: September 07, 2004, 14:22:48 »
Nu ska vi se om jag minns detta rätt:

Pixel Shader är DX8, men ti4400 är inte ett riktigt DX8-kort. Det är ett DX7-kort som kan simulera vissa DX8-anrop, bl.a PixelShader, men det funkar inte riktigt bra (t.ex LockOn och nu tydligen RBR)

Nån rättar mig om jag har fel

/TD

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Gå å köp...!'
« Reply #19 on: September 07, 2004, 22:20:41 »
Så...nu har jag testat RBR jag också...

..har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker än. Fysiken känns ju minst sagt bra och sååå svårt var det väl inte. Jag minns något bilspel som man körde Dodge Viper i där man snurrade vid minsta gaspådrag typ....är man lagom lätt på handen går det hyfsat bra att ta sig runt.

Däremot stör jag mig på ett par saker: Dels att man inte kan använda sin styrenhet i menyerna. Jag tänkte sätta mig framför TV:n i godan ro med min trådlösa analoga gamepad och köra, men det gick ju inte alls eftersom endast tangentbordet var dugligt till menyval. Sen irriterar jag mig också på vissa av advanced-övningarna som blir i stort sett omöjliga att klara av utan ratt och analoga pedaler.

Jag har som alternativ min LogiTech Wingman Cordless med 2 analoga styrspakar samt en massa knappar samt min Saitek X36. Det funkar helt ok med Gamepad men i andra "advanced-övningen" där man skall ta en kurva mha att släppa gasen och sen ställa utan att röra vare sig gas eller broms - där är det stört omöjligt att styra utan att antingen få till liiite gas eller liiiite broms. Jaha tänker man då, jag mappar gas/broms på den ena analoga axeln, styrning på den andre. Nähä, då går det ju inte att göra left foot brake turn (där man skall gasa/bromsa samtidigt). Att mappa gas/broms till en knapp är uteslutet. Lite synd det där att man ska fastna på de annars roliga övningarna på en kontrollfråga. Jag ska även testa och köra lite med min X36:a nu, kanske kan använda gasreglaget till något vettigt, typ analog bromspedal.

Grafik och ljud är helt okej, om än (får jag hålla med om) lite dassigt färgsatt grafik. Jag vet f.ö. att det inte är Super Mario Bros 14 jag spelar....

Återkommer med senare omdöme och köpråd!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Fozz

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 258
    • ICQ Messenger - 19939907
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Gå å köp...!'
« Reply #20 on: September 07, 2004, 22:53:20 »
Jo, lite problem där på dom 2 övningarna om man inte har en ratt.
Men, Lift Off och Left Foot Braking är 2 viktiga tekniker som mer eller mindre krävs i själva körningen, så vi ville tvunget ha med dom.
Jag måste föreslå att du skaffar en bra ratt, du kommer inte ångra dig.
Alla generaliserar...


ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Gå å köp...!'
« Reply #21 on: September 08, 2004, 19:05:03 »
Japp, nog fan kom det en DVD från CDON. X-( Jag lyckades leta rätt på ett telefonnummer för att få prata med någon och de skulle först byta ut det. "Jahapp, vad bra", tyckte jag. Fem minuter senare ringde de tillbaka och sa att det tyvärr bara fanns DVD-version så nu kommer det ett returkuvert. X-( X-( X-(

Men jag vill ju ha spelet! Så vad göra? Något bra ställe att beställa från utomlands, utan att det blir tokmassamedmycket extradyrt?

Fozz, ni har inte fått en låda ex att sälja? :-/

Mvh,
  /Fredrik, sur

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Fozz

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 258
    • ICQ Messenger - 19939907
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Gå å köp...!'
« Reply #22 on: September 08, 2004, 19:28:41 »
Allt jag har är en inplastad PS2 kopia, signerad av mig själv om någon känner för det. :)
Annars vet jag tyvärr inte hur man smidigast får tag på CD versionen.

/Fredrik, även jag sur...
Alla generaliserar...


Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Gå å köp...!'
« Reply #23 on: September 09, 2004, 13:04:29 »
Efter lite vidare testande lutar det starkt åt ett köp! Det är faktiskt precis hur roligt som helst och det jag gillar allra bäst är att det verkligen känns som om det är upp till MIG hur ett race går, INTE att spelmotorn skapar frustration pga. orealistisk fysik eller dåligt informationsflöde från skärm och ljud. Nu när man dessutom lärt sig lite sköna knep och fått ordning på styrdonen (X36 med gasreglaget som steglös broms) lyckas man ju t.o.m. hävda sig på riktiga banor. Man fasiken vad man får vara koncentrerad!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X