Ryssland, Putin och Tjetjenien

Started by Mr Jim, September 03, 2004, 11:21:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Det där klippet skulle jag vilja se... nästan i klass med han nationalisten (minns inte hans namn) som hotade Polen med sin "stora pistol". :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dredd

Hehe förlåt att jag skrattar, men är det sant? "BEQ"
Att Putin sa så.

Jo, jag vet att du har rätt om man jämför med sovjettiden, jag tänkte på utvecklingen sedan det gamla systemet föll, är det inte så att det började illa, allt blev sämre och sämre, men att det nu sedan "Putin" tog över faktiskt har blivit bättre, med mer tillväxt o.s.v.

Sedan var det ju lite min poäng, att dom föredrar totalitära system, för deras erfarenheter säger dom, att det är bättre.

/Dredd

BEQ

Det är sant.

Visst Putin har fått lite mer vind i de ekonomiska seglen, men för medelryssen är det ingen större skillnad.

Mr Jim

Gissa varför han gillar att kontrollera medierna, eftersom ryssland är ett så satans stort land så är det värre med allmänbildningen än i den fuktigaste sydstaten i USA. Folk på landsbygden är i princip helt ovetande om vad som händer i Moskva. I Moskva har ju många tillgång till västerländsk media men Moskva är en liten del av Rysslands totala population.

Klyftorna har ju ökat extremt efter marknadsreformerna (som går väääldigt trögt). Det ska bli intressant att se vad som händer. Putin lär ju bossa tills han blir en gammal gubbe antar cyniska jag.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

BEQ

Nu är han igång igen.

"Respektlösa" utlänningar ska kunna utvisas ur Ryssland.

Mr Jim

QuoteOriginally posted by BEQ


            Nu är han igång igen.

"Respektlösa" utlänningar ska kunna utvisas ur Ryssland.

"beslutet togs utan debatt" - tjena mittbena?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mr Jim

Hehe, kolla ryssarnas egna svar på folk och försvars hemsida på den sen länge pågående debatten;

http://www.folkochforsvar.se/skrifter/tjetjenien.html
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

BEQ

Om jag inte har helt fel är det mannen som talar flytande svenska med en lätt norsk brytning. :-OO