Ryssland, Putin och Tjetjenien

Started by Mr Jim, September 03, 2004, 11:21:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ


BEQ

VLT om "Putin skyller på regeringen"

Han är fantastisk Putin på att hantera media.

"Samtidigt som regeringen funderar över hur man ska komma ur krisen håller byråkraterna ett hårt grepp om statlig tv, enligt tidningen Kommersant. Bara reportage från protester i en eller två städer får sändas i varje nyhetssändning trots att det görs långt fler, enligt tv-källor som tidningen pratat med."

Det hela handlar om att utlovade pensionshöjningar ej genomförts och nu griper Putin in och kör över den ryska regeringen.

Mr Jim

#18
Finns ingen media i den där "federationen" längre :(
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

BEQ


Mr Jim

Frågan jag funderar endel på själv är vad skulle hända om nån av oligarkerna tog makten i Ryssland. Vissa påstår ju att alla oligarker är lika med maffian (som är extremt utbredd) eller om dom faktiskt är seriösa och legitima. Tänker på affärerna kring Yokos nu exempelvis.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

Konspiratorisk som man är kan jag inte låta bli att reflektera över om det ev är ett sätt att bli av med obekväma element för Putins regim? Fabricerade bevis eller fullständiga maskirovkor där oskyldiga syndabockar får skulden är inte helt ovanliga i Sovjetisk/Ryska modern historia.....

BEQ

Det som förvånar mig är "en parlamentskommission" kommit fram till detta. Det tyder nästan på att P vill få ut detta. Det har ju minst sagt gått så där för dem som utredit ryska övergrepp och korruption i Tjetjenien. En general med denna uppgift blev ju t ex nerskjuten då han skulle lämna Groznyj.

Mr Jim

Jo den där generalen som blev nedskjuten var ju klart suspekt, han hade ju för avsikt att satsa på politiken också och var väldigt populär hos folk i allmänhet av det jag läst. En bra artikel på dn

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=371937&previousRenderType=2
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com