News:

No significant change

Main Menu

Embraer ERJ-145

Started by Andreas, August 31, 2004, 16:11:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

No need to rub it in friend !
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Vad är detta!? Vad hände med din fina Embraer som du kunde flyga loopar med? Snodde Göran och herr Bodström den också?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

Tacka Irländarna i Skavsta !
Det skall ju som bekant vara billigare att flyga än att åka buss, yielden har sjunkit så lågt att inte ens ett fullsattplan täcker sina egna kostnader. Vad blir resultatet !
Äldre flygplan, mindre kostnadskostym - går ut över säkerhet, utbildningar, träning mm.
Mindre lönsamma linjer läggs ner, vilket kommer att minska flygets tillgänlighet.
Idag skrattar konsumenten över SAS priser, men vänta bara tills dom upptäcker att turtäthet och linjesträckningar minskar samt allt man riskerar genom att slänga ut 20 år av erfarenhet och säkerhetstänkande.

Å du, det går säkert att loopa en Fokker 50 med så länge man sitter i simulatorn iallafall.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Fasen Bax, du låter ju nästan lite bitter... Synd att det ska behöva bli så på grund av Ryan och hans vänner. Trodde faktiskt att fransmännen alltid var värst, men... :-/

Du får väl göra ett test med Fokkern i simulatorn och återkomma hit till NoSiG med resultatet sedan.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

Äh ! 3,6 meters proppar och 2500 hästkrafter i var snurra är rätt kul det med.

Det tråkiga är att jag förlorar min bas och kan bli placerad varsomhelst samt att min position för uppgradering försämrats :-/

mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Obizzz

jag har länge funderat på hur dessa låga flygpriser går ihop, gör de det?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Bax

#14

Ett sätt att få in stålar är att marknadsföra sig så att nyemissioner lönar sig, eller skriva avtal utanför flygverksamheten typ skavsta som i stort betalas av statlig skatt !
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


khalifa330

BAX, tråkigt att höra detta.

Jag håller med om att den där Irländaren är en riktig skurk.

Tror han att man i framtiden skall flyga gratis till bekostnad av personalen?

Sedan undrar jag när det har blivit gratis att flyga kommer det att kosta extra att gå ombord på hans flygplan i.e "Walk up the stairway fee"?

BAX, när nu ERJÃ,´n försvinner vilka kommer att få flyga Fokker 100Ã,´an som enligt rykte skall tas in?

Fly Low, Hit Hard!