Author Topic: F4 @ the underdogs  (Read 3255 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Replying to Topic 'F4 @ the underdogs'
« Reply #8 on: October 08, 2004, 10:08:09 »
Det är en installationsversion så du får göra rubbet... men om du vill ha ngt mer paketerat går det att ordna. Skicka PM så delar jag ut något temporärt.

snappahead

TrakDah

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 847
    • ICQ Messenger - 160037
    • Yahoo Instant Messenger - wmroboj
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'F4 @ the underdogs'
« Reply #9 on: October 08, 2004, 11:20:30 »
Måste kommentera detta med F4 och Underdogs.

Som jag ser det är just F4 ett mycket speciellt fall, för rent krasst kan man påstå att alla som spelar F4 med FreeFalcon och BMS osv inte borde kunna klaga på att F4 ligger på Underdogs, för samtliga "nya" versioner av Falcon bygger till del på den läckta koden. Och vari ligger skillnaden att läcka kod som vidareutvecklas (patentbrott) eller att piratkopiera F4 från Underdogs (patentbrott)?

Så, personligen anser jag att det är helt OK att F4 ligger på Underdogs, eftersom vi alla flyger F4 med patentbrytande tillägg.

/TD

Clark

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 562
    • ICQ Messenger - 111928177
    • View Profile
    • Home of Clark
    • Email
Replying to Topic 'F4 @ the underdogs'
« Reply #10 on: October 08, 2004, 13:00:14 »
FF3 innehåller väl en tidigare version av BMS2, dvs BMS1.8 eller nåt sånt?

I vilket fall som helst så är alla versioner fram till BMS2 godkända av G2i/Atari vilket gör att alla versioner som har byggt på den läckta koden är tillåtna fram tills nu. Dock är det väl The New Group som måste godkänna om det hamnar på Underdogs. Men jag tror inte de bryr sig om det, det gynnar egentligen bara Falcon, då inte något nysläpp verkar bli av.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Clark

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 562
    • ICQ Messenger - 111928177
    • View Profile
    • Home of Clark
    • Email
Replying to Topic 'F4 @ the underdogs'
« Reply #11 on: October 08, 2004, 16:26:34 »
Quote
Originally posted by ctrl
Jag intar min normala attityd till allt detta: Varför bry sig nått nämnvärt om vad som kommer, ha kul med det som finns nu. (Falcon, FB och OPF). ?, PF och OPF2 kommer när de kommer :D


Hade varit väldigt trevligt om fler hade denna attityd inom F4-folket. SP4 / FF3 med BMS är riktigt, riktigt bra. Man kan alltid önska mera, men passa också på och njut av det ni har.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Triton

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Tactical Engagement Center
    • Email
Replying to Topic 'F4 @ the underdogs'
« Reply #12 on: October 09, 2004, 18:00:20 »
Enligt Jam (från BMS) är FF3-versionen senare än den sist släppta BMS men daterad före C&D ordern kom, så det är väl i gråzonen om den är fullt legal antar jag.
FF3-exen har 2.0.6.14 som versionsnummer.
Triton
Tactical Engagement Center