News:

No significant change

Main Menu

Pinout för Cougar's gameport

Started by ft, April 24, 2002, 11:42:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ft

http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?s=&threadid=20737

Juppskij, bygga bromsar blir det! Oroar mig lite att DX8 sägs vara begränsat till åtta axlar. Hur blir det om man kör microsticken som råtta, räknas det som axlar?

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

Få se nu... Var läste jag nåt om att Cougar + pedaler med toe-brakes = 10 axlar.
Mvh  - Stefan -


TrakDah

DirectX stöder bara 8 axlar. Cougar stöder 10.
Om du använder Cougar som en DX-sticka så har du max 8 axlar, men de 2 som försvinner normalt (se CCP) är X och Y för mikrostickan.

/TrakDah

SledgeHammer

Ja, det var ungefär så jag menade =)

ft hade ju redan pejl på att DX8 bara supportar 8 axlar. Och då kom jag ihår rätt, 10 axlar för Cougar.
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

Och nu finns det ju ett snyggt kopplingsschema i den tråden.
Mvh  - Stefan -


ft

Haha, menar du att riggningen inom GA är lite si och så? Nähä, hade jag AAAAldrig trott. :)  Finns kanske inte något som kompenserar för förslitningen av bromsbeläggen i en Piper heller, har du kollat upp det? Om du har en POH där, hur kollar man bromsförslitning vid walkaround?

Bromsarna på SAAB Safir är en underbar historia annars. Pneumatiska, d v s en ballong som klämmer på bromsbeläggen. Behöver jag tillägga att de inte är så effektiva alla gånger? :D

Tänkte försöka få samma känsla som i SAAB 340/2000 på de jag bygger, hyfsat stumma och sisådär 30-45 graders slag.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus