Vilken typ av mission gillas?

Started by KeyCat, April 24, 2002, 10:06:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Vet inte riktigt om det är läge för co-op lir nu när sommaren närmar sig? Men i vilket fall som helst så om det blir snart eller när höstmörkret börjar falla så är val av mission viktigt för att OFP skall vara "njutbart".

Har samlat på mig 250+ MB OFP missions men det är långt ifrån alla som håller måttet! Dåliga mission kan förstöra en hel kväll så det gäller att ha bra på lager så jag tänkte samla ihop ett gäng och kanske göra ett eller annat själv (om tid finnes).

För egen del gillar jag mission där _TEAMWORK_ är ett måste! Använda karta kompass för att navigera genom fientligt område till fots (eller annat tillgängligt fordon) göra vad man planerat för att sedan även lyckas ta sig tillbaks (alt. bli hämtad av en helikopter/PBV/bil/etc.) Vad tycket ni andra? Skall det vara pang på rödbetan eller?

En annan fråga... Finns det någon naturlig ledare här i gruppen som vill axla mantlen som befäl? Själv avstår jag gärna om jag kan och utför de order jag blir tilldelad ;-).

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Mr Jim

Jag kan vara befäl men tycker det är himla jobbigt att skriva en massa så vanligt fotsoldat blir det nog.

Personligen gillade jag Special Forces uppdragen mest i liret..dvs där man fick ta sig långt in i fiende land och sen tillbaka :)

Men även fullskaliga infanteri slag med mekaniserat understöd var otroligt roliga..speciellt med fasta ksp osv :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

RAY

Jag gillar coop missions med någorlunda realistiska uppdrag!
E sugen pÃ¥ o köra lite online snart o testa hur det funkar med all nya patcher som kommit ut!  
Just nu sitter jag o kör red hammer campaign! hur kul som helst! :)






KeyCat

#3
Har börjat plocka ut ett antal mission och om ni har testat något bra co-op mission (eller kanske gjort något själv?) som ni kan rekommendera så skriv vad de heter och var de finns här i forumet.

Tänkte dra igång lite co-op testlir inom någon vecka så se till att få iordning på era burkar, putsa kängorna och se till att vapnet är inskjutet och klart.

Ni som planerar att agera helikopter piloter gör klokt i att träna NOE flygning. Man är inte speciellt poppis om man kraschar när resten av polarna sitter där bak ;-).

Tanken är att börja mjukt (men ända med en touch av realism) så att alla som vill kan joina. Kommer i första hand att välja mission som inte kräver några speciella addons. De kan vi ta senare när vi blivit varma i kläderna. Återkommer med tid, plats och vad som behövs inom kort...

Mr Jim: Det där med att skriva behöver du inte oroa dig för eftersom vi kör med voice (ett måste i OFP och andra simulatorer typ Falcon 4 etc. enligt min mening)...

/Christer (a.k.a KeyCat)

PS: Var inte blyga att joina även om ni inte lirat co-op OFP tidigare! Meningen är att vi skall ha skoj tillsammans och att vi löser uppdragen på bästa sätt som en grupp och inte som ett gäng Rambos där most kills = bäst!

>> It's all about teamwork! <<

RAY

LÃ¥ter fin fint!  ska vi köra med inbyggda voice progget eller nÃ¥tt annat ?  

KeyCat

Vi kör med TeamSpeak (gratis) som visat sig vara överlägset de andra alternativen. Vi har två servrar permanent uppe.

Du kan hämta hem klienten direkt från följande URL...

TeamSpeak Client v1.05 (Win32)

Ã…terkommer med info om server adresser etc.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

SledgeHammer

En lista på missions att ladda ner vore skoj.
Mvh  - Stefan -


KeyCat


Se separat tråd om tid och "plats" för det första co-op mötet, hoppas att se er alla där...

SH: Jag har inte förutbestämt exakt vilka mission som skall köras bara samlat på mig en del som vi testat och som håller någorlunda hög kvalitet. Har ingen lista, vilka mission vi lirar på Söndag är upp till de som joinar...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<