Author Topic: Free Trail World War 2 Online  (Read 13874 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

[LostBoys]FAT

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 14
    • View Profile
Replying to Topic 'Free Trail World War 2 Online'
« Reply #16 on: July 21, 2004, 10:48:12 »
har laddat ner detta ska bli skoj att köra men det funka inte med hotmail address till att logga ett konto ???

var det kanal 26 som gällde

kör med det vackra namnet f16wis då tydligen f16fat var upptaget  spara ett me 109 plan åt mig sist jag körde detta spel hade jag ej jojstik så det ska bli skoj nu hehehe
« Last Edit: July 21, 2004, 10:54:42 by [LostBoys]FAT »

Jotte

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2268
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Free Trail World War 2 Online'
« Reply #17 on: July 21, 2004, 11:56:35 »
Ett flertal betalspel ala WW2OL, Aces High mfl accepterar inte adresser som ligger hos gratiseposttjänster. Detta pga att det missbrukas att rega om sig för gratis pröva på hela tiden med ny adress.
« Last Edit: July 21, 2004, 12:05:22 by Jotte »

Dubble0zero

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1257
    • ICQ Messenger - 174683488
    • MSN Messenger - Dubble0zero
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Free Trail World War 2 Online'
« Reply #18 on: July 21, 2004, 13:57:39 »
AHHHH!!!!

Det funkar inte, jag kan inte hitta nått ställe på den hemsidan där jag kan göra ett konto utan att skriva in nån kod, och det har jag ju ingen...

Hmm... jaja.. jag ger mig... i alla fall för stunden....
« Last Edit: July 21, 2004, 14:15:47 by Dubble0zero »
...000... =)

RedOne/ zalzam

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 235
    • ICQ Messenger - 18875851
    • MSN Messenger - sandberg54@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - Lasse
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Free Trail World War 2 Online'
« Reply #19 on: July 21, 2004, 16:31:10 »
Salsam här på far mins dator :D

Vad är det för problem ni har? Det är ju bara att regga sig och börja spela 5 minuter efter man har laddat hem spelet ju :p
Men antagligen har ni rätt ang. gratis mail servrarna, helt ärligt vet jag inte själv :-/

Om ni vill vara med och flyga på Torsdag tycker jag att ni bör test spela lite innan och kanske få upp lite rank - kräver minst Sgt. om jag inte missminner mig för att överhuvudtaget få chansen att flyga annat än me110an :-OO Galet? Nej, tycker jag inte alls, med tanke på att varje sida inte har obegränsat med flygplan är det bra att massa "nya green tag´s" kraschar dem vid start eller förstör dem på andra nybörjar misstag. Det gör att det finns chansen för oss andra mer rutinerade att hålla jämna steg med Spittarn över Västeuropa :D

Flyg modellen är fortfarande enkel, ni som är vana vid IL2 kommer kanske se det som ett nerköp (men vilket flyg sim är inte det jämfört med IL2? ;) ) men då ska ni tänka på att det inte framförallt är ett flyg sim utan ett virtuellt battlefield spel á la OPF.

Just nu diskutureras FM av 109an väldigt mkt. Att flyga för Allierade är som att sätta spelet på "All easy" när det gäller FM, att spela tysk därimot ställer så mkt högre krav på piloternas skicklighet. Att kurva med en Spit är att förlora en dogfight 99 ggr av 100 (1 gång kraschar spiten själv eller får slut ammo och bryter) 109an är därimot ett snabbare flygplan som kräver att man flyger mer taktiskt. Höjdövertag, snabba anfall in och därefter bryta ut igen och ta höjd. Väl i läge har vi 20mm kanoner med HE som dödar det mesta du träffar.

Vill ni snabbt ha rank i LW när ni reggat för att ha möjlighet att flyga 109E/F, He111 och Stuka, rekommenderar jag er att flyga med som Tailgunner åt folk. Både på 110an och 87an. Det ger snabba lätta poäng. Brukar själv ta med TGs så ofta jag kan och med lite tur så behövs det bara 2-4 rundor som TG innan man har gått från Pte->PFC->Cpl->Sgt!
Jag är alltid villig att ta med någon som kan skydda min 6a när jag flyger, så det är bara att ropa. Dock går det ju bara med 1 åt gången... :-/

Just denna kartan har det varit mkt hårda strider och de allierade har tryckt på bra. Vi var nästan tillbaka på tysk mark innan vi lyckades stoppa deras offensiv. Vi genomförde en hel rad mot anfall och har lyckats måttligt med att trycka tillbaka de allierade ut i havet igen men det slåss tappert. Den senaste veckan har det i princip slagits om samma städer som vi tar, de tar tillbaka och vi anfaller igen osv :-OO
Nordland, vår squad, har utökat sitt samarbete med 250th Hispanik squad och genomfört flera lyckade joint operations med dem. Mkt roligt att samverka med andra squader och det blir så jäkla mäktigt att komma 10 Pz3h på linje med opels fullastade med inf rullande mot en stad.

En liten Warstorie:
På tal om det så försvarade Nordland en stad mkt tappert för drygt 1 vecka sedan.
Rapporter kom ut över chatten om en massiv pansar kolonn som rörde sig mot en av våra städer. Spanings fordon och spanings flyg skickades ut men Forwardbasen/Firebasen var tom. Det kunde ju bara betyda 2 saker, falska rapporter eller att kolonnen redan lämnat FBn :-I
Efter som staden var strategiskt viktig så beslöt vi oss för att ta det säkra före det osäkra och började organisera upp stadens försvar.
Efter en dryg kvart utan mer än enstaka fientliga infanterister som försökte innästla i stan, tänkte de flesta ge upp... Så plötsligt fylldes chatten med rapporter om fientliga stridsvagnar i skogen sydväst om staden.
Mycket riktigt här kom det... 8 st Mathilda II, 15 st A13, 4-5 Vickers vagnar med infanteri en helt klart squad ledd operation :-o
Med tanke på antalet tyska försvarare i staden var vi riktigt ill ute.
Snabbt gick orders ut på chatten och till LW anmäldes akuta behovet av flygunderstöd.
Vi hade redan fått upp en Flak 36 (88a) i södra den staden som började skjuta ut de första tunga vagnarna redan på dryga 1500m.
Vagnarna rörde sig målmedvetet mot deras första mål (en Choke point vilket medger att man kan spawna in inf där om den erövras) och trotts hård försvar av oss tyskar föll snart depon då den var omringad av fientliga stridsvagnar.
Försvaret drog så sig tillbaka närmare staden och in bland husen. Nu började även de första stukorna från Luftlande (Nordlands airwing) dyka upp.
De brittiska stridsvagnarna rörde nu in i stan och blev fullständigt våldtagna av våra mindre anti- tank guns som stod i bakhåll, inklämda bland byggnaderna, och infanterister med sprängladdningar som kröp på inte ont anande vagnar.
Undertiden kom flera tyska stridsvagnar till undsättning från staden bakom.
Med dödlig precision störtbombade våra stukor ut de vagnar som nu försökte gömma sig i staden.
När Britterna nu slutligen förlorat alla utom ett par stridsvagnar kunde vi börja återta staden och tryckte tillbaka de fientliga infanteristerna in i deras depo de spawnar ifrån.
Luften fylldes nu dock av 4-5 spitfires som kom in i ett fightersweep i hopp om att rensa luften från våra irriterande stukas. Vår plan som flög nästan helt utan jaktskydd led allt större förluster och tvingades fly hemmåt.
Själv kastade jag mig in i striden med en ensam 109a - "Ju fler fiende, ju större ära" :D
Med ett hel spann tur och bra luftvärns skydd lyckades jag hålla mig vi liv över staden som ensam jakt kärra samtidigt som jag slängde iväg skott mot kurvande spittar. Då jag helt tappade tidsuppfattningen vet jag inte hur länge jag snurrade där men helt plötsligt, bara sådär, blev himmlen helt tom på flygplan... jag kunde bara gapa!
Jag hade överlevt en strid mot 5 spittar och flög nu levande hem (Jaja, motor lät lite mystiskt kanske :D ). Kunde slutligen konstatera att jag lyckat få ner 2 spittar under tummultet
Även på marken åter föll allt till det normala... tyst och lugnt med enstaka fågelkvitter. Alla andedes ut, det var över lika snabbt som det börjat.
Grandien, Nordland, som stått med 88an blir dragen tillbaka av en Halftrack och "despawnar" - Han stod ensam för 8 Stridsvagns kills :D Resten blev slaktade av försvaret och Luftwaffe.

End of storie

Snacka om att någon allierad commander var kaxig över sitt anfall bara för att se den totalt sönderslagen av våra stukor och 88or :D
Ibland älskar man bara detta spelet :D :D :D

/Martin "Salsam" Sandberg
CO Luftlande
11. Nordland PzGrDiv
« Last Edit: July 21, 2004, 16:35:02 by RedOne »
------------------------

Lasse Sandberg

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'Free Trail World War 2 Online'
« Reply #20 on: July 21, 2004, 17:17:18 »
Mja, det känns faktiskt lite motigt... vi får väl se i framtiden. WWII Online har en mkt bra idé, men just nu stjäl LockOn, Forgotten Battles och OFP nästan all min tid framför datorn, så detta får nog skjutas lite framåt i tiden som sagt. :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 605
    • ICQ Messenger - 907636
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Free Trail World War 2 Online'
« Reply #21 on: July 23, 2004, 18:06:01 »
En del av er på NOSIG forumet har varit inne och spelat wwiionline nu. Jag kan bara säga...ge inte upp. Ge spelet en chans. När jag började så var jag så förbannad och ursinnig för att jag:

1 Dog ständigt
2 Såg inte fienden
3 Klarade som mest 2 skott sen var det godnatt
4 Blev nerskjuten så fort jag i princip såg ett fiendeplan
5 Fick springa i 15 minuter för att över huvudtaget komma till fronten

Men spelet har sååå mycket annat....så...förvänta er inte Counterstrike (då har ni valt helt fel spel) eller något annat shoot ´em up spel. Kanske är det för att jag är lite äldre och yrkesofficer som jag gillar spelet...för ärligt talat hur många soldater klarar 20 plugg i magtrakten :) och har fienden "tags - labels" i verkliga världen? Jag vet...det är spel vi snackar om men ändå....

Om ni behöver hjälp som sagt var..tune in channel 26 och säg till eller ännu bättre maila oss för då kan vi "boka en tid" så att vi verkligen kan hjälpa er (bättre än en stressig squad night :) )

/A



Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

granQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1109
    • View Profile
    • Anrop
Replying to Topic 'F
« Reply #22 on: July 23, 2004, 20:28:39 »
problemt är knappast det där med springa 15 min och dö, problemet är allt krångel.

Skaffa ofp, installera köra

Skaffa WWII genom klicka dig fram i en djungel, upptäck att den vill ha mail, skriv in mail, vänta på uppgifter, installera, betala (för trail vill jag då inte ha), koppla upp sig... and so on..

har kollat på WWII online forum med mera sen långt innan det släpptes. är grymt intresserad av att få lira i något liknande med typ nordland med mera. men allt krångel (samt pengar) får en att avvakta.

Dock hört att fabriker med mera skall få större roll nu genom påverka vad man kan "spawna" med mera.


Sen för mig så gäller det vara trogen till en roll..
axis eller allied
inf eller panzar.. (vill inte flyga finns bättre spel)
sen funktion, spanning, grunt, mekaniserad.. tillhöra artilleriet.. underrättelse (såg något command, signal spannings fordon tror jag)

så många val. och hålla på byta kan man ju inte göra. kanske mellan "krigen".

EDIT:
Någon som kan säga hur man bäst fixar (inte trail utan riktiga) månadskostnad. hur funkar betalning med mera..
« Last Edit: July 23, 2004, 20:30:47 by granQ »
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Free Trail World War 2 Online'
« Reply #23 on: July 24, 2004, 00:46:20 »
Tja, tycker personligen inte att det är så mkt strul att komma igång. man lämnar ut en email adress, betalar via VISA (så säkert de kan bli nu förtiden) och efter man fått sitt mail (typ mig tog det 20min) så är det bara att logga in. Det var ingen skillnad om man vill spela SWG, Everquest eller något annat online spel. Tycker det låter som ni är lite koncervativa av er ;) men känner man att det är "jobbigt" så är det inget tvång :-OO Det är synd att ni missar ett en bra spel ide men det passar inte alla.
Jag har varit med sedan 2001 och betalat via VISA där de drar summan varje månad automatiskt och skulle jag inte ha några pengar, av någon anledning, så "fryser" de bara mitt konto till jag uppdaterat min billing information - enkelt - inga påminnelser eller straff avgifter.
Bör tillägga att sedan jag reggade mig där så har jag inte fått ett enda junkmail på den adressen jag anmält.
Det enda i registreringen som kan vara jobbigt är att hitta ett "gamename" med tanke på att det är typ runt 70.000 registrerade namn i spelet redan.

I Nordland har vi en Airwing, ett inf reg., ett Pz reg och kommer antagligen att bilda ett support reg. med flak och 88or
Tanken är att vi använder Recon killar som innästlar staden först för att reka och sedan agera FAC åt våra stukor i luften. Vi har spanings fordon som åker ut och letar upp bra 88 ställningar runt staden. Den stora massan som antingen anfaller med Pz eller som inf. Vi samordnar inf så de understödjer våra vagnar och vice versa.
Vi har folk som nästan enbart spelar som Light Machine Gunners i strids par med en sniper/rifle man (har extra ammo till LMG).
Vi har killar som ligger på top 100 ranking i spelet som Luftvärns pjäser som skyddar våra FBer.
Det är bara att välja, alla enheter har sina speciella sidor och spelas därefter.
Det finns fullt av dedicerade spelare som alla har hitta sina "nicher" och det gör det hela ashäftigt :D

För er andra så får ni väl vänta tills vädert blir sämre igen och det inte är sommar. Kanske ni har mognat lite då och kanske det kommer en till Free trail... vem vet ;)