Rykten om addon "bekräftade"?

Started by Mr Jim, July 09, 2004, 17:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

#16
Har inte kollat upp det ännu för övriga, men begränsningen gäller i alla fall för Fulcrum-A. De ryska är ju -C eller -S.

Jag menade att ryska radarn är kraftfullt förenklad precis som du skrev. Jag tänker inte gå in på detaljer. ;) Sen är man ju begränsad till underljud med fälltankar på MiG-29. Likadant ska en asymmetrisk last ge en alfabegränsning till 15 gr. Är det så i LOMAC? Hur som helst - MiG-29 är kul att flyga i LOMAC. :)

TrakDah

Vore intressant med detaljerna. Du kan väl inte ha hemligstämpel för info rörande icke-svenska system...?!

/TD

Swede

Jag vart faktiskt förvånad över hur mycket information som faktiskt inte är hemlig stämplat på JA37'an, bara från FVM's FLP beskrivning (4 delarna) så finns det så pass mycket information att man skulle kunna bygga upp en Falcon 4 simulator med väldigt bra resultat.

Samma som det är i falcon 4 så har man fått gissa sig till en mass så som RWR för att nämna ett.

Angående Aerodynamiken på PC baserade spel, så kan dessa inte vara annat än förenklade approximationer, annars så skulle det inte gå att spela.
Tittar man på simulator anläggningar så brukar de ha några silicon graphics burker som beräknar denna del.

Visst JA 37'an kanske inte är den mest åtråvärda maskien i dessa kretsar att flyga, många vet inte ens vad det är fär något. Men om man ville så skulle det gå att bygga en bäldigt detaljerad simulator beserat på JA 37'an på de icke hemliga delarna.

Och som nämnts tidigare så kanske inte A och B är hemliga men A+B är hemlig, och sådan information finns det ganska gått om FMV's FPL beskrivning.


Sen har ju förarna ngn likande handling med annan informaition är den updelad i olika delar den också med en hemlig del, eller är allt hemligt?

BEQ

#19
Snälla TrakDah, tror du inte att det är en stor fördel för en motståndare att veta hur mycket vi vet om honom och tror du inte det förenklar sökandet oerhört efter läckor? :-OO  Det kan låta dramatiskt i överkant, men i slutändan är det sådant som avgör om man får tillgång till mer information. Har man ett rykte om sig att inte kunna sina källor är det ingen som är villig att jobba åt en. I de flesta länder är straffet för sådana brott livstid till dödsstraff. I Sverige låter vi dock sådana personer som röjt uppgifter som skulle ha kostat många svenskar livet vid en konflikt och dessutom kostade flera uppgiftslämnare livet, gå fria i förtid och utbreda sig i massmedia om hur de gjorde det för en fredligare värld och att de egentligen borde belönas för sina insatser för världsfreden.

Ja, därför är det hemligstämpel på det mesta som gäller utländska system och det är inte JAG som har satt den.

/BEQ

edit: stavfel

BEQ

SFI = Särskild FörarInstruktion är hemlig. Vissa fpl omfattar flera volymer.
ABF = Allmän Beskrivning Flygplan finns för JAS 39 i både en öppen och en hemlig del. Jag vet inte hur det är för 37-systemet.

Obizzz

är SFI hemlig? har en sån till ett fpl nämligen säger inte vilket eller var jag har fått tag på den men iaf :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

BEQ

Det är beroende på flygplan. SK 60 har bara en SFI och ingen ABF och SFI:n är öppen. Det står på pärmen om den är hemlig. :)

Obizzz

jag har inte pärmen bara sidorna :)

det är inte SK60
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst