Kan någon briefa upp mig på det här med drivrutiner till Radeon?

Started by BEQ, July 07, 2004, 21:55:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

Vad jag förstår finns det flera olika drivrutiner, Catalyst, Omega och allt vad de heter. Vad ska jag använda till mitt Radeon 9800 Pro?

Hittade den här trevliga länken:
Polsk, men trevlig ändå...

Att döma av den bör man köra Omegadrivrutinerna. Hur kommer det sig att det finns flera olika drivrutiner till samma grafikkort? :-OO

SledgeHammer

Omega drivrutinen är en "hackad" drivrutin med optimerade inställningar. Jag har testat men numera kör jag standard ATi och programmet "Rage 3D Tweak" för att anpassa för enskilda applikationer.
Mvh  - Stefan -


Horizon

För mig fungerar det bäst att hämta drivare hos www.ati.com. Omega-drivarna har jag faktiskt inte testat. "Hackat" låter lite... illa. ;)

Just nu kör jag Catalyst 4.5 till mitt Radeon 9500 PRO och det fungerar finfint till FB, LOMAC och OFP.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Nämen asså... en hacker är ingen illvillig person. Ett bra hack är ett litet smart och fungerande program som ofta löser något problem. Det är cracker du tänker på =)

"hackat" var inom sitationstecken pga att det enbart är datafiler och inställningar han pillat på för att optimera saker och ting. Jag håller mig som sagt till standard ATi efter test av Omega.
Mvh  - Stefan -


Jotte

Kör med Omega, de funkar fint. Fast jag är inte en såndär person som sitter i 3 dar och meckar för att få ut 2-3 mer fps iofs... :D

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names