Author Topic: GTR  (Read 3881 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ThunderBoy

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
    • Email
GTR
« on: July 07, 2004, 20:31:20 »
Det verkar som att det händer mycket i Sverige vad gäller bilsimulatorer. Simbin räknas också det som ett svenskt företag även om alla som jobbar där inte befinner sig fysiskt i Sverige. Simbin låg bakom en GT-modifikation till GPL och kommer inom kort med den mycket lovande racing-simulatorn GTR. Ett flertal förtittar finns på nätet och enligt en av de senaste så ligger spelet/simulatorn en månad bort. Det verkar dock som att det finns ett eventuellt distribueringsproblem utanför Europa så det kan vara svårt att sia om när spelet kan finnas i butik.

GTR är enligt en Porschemekaniker jag känner grymt realistiskt. Han har varit på företagskick-offer i Frankrike och rattat några av de bilarna man kan provköra i demon (Fragzones filarkiv) och han var grymt imponerad. Själv har ajg inte riktigt den erfarenheten, men jag kan säga att fartkänslan är imponerande och att det känns nog så realistiskt för mig...

Mer info:
http://www.bhmotorsports.com/GTRhttp://forum.rscnet.org/article.php?a=20 (var tillfälligt nere när jag kollade)
.thunderboy
-facilis descensus averni-

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'GTR'
« Reply #1 on: July 12, 2004, 21:44:09 »
Herrejävlar! Äntligen får GPL en rival värd namnet! Det var riktigt, riktigt läckert! Det är verkligen ruskigt att komma upp ur gropen på Spa i fullt blås!

En sak bara. Med FF på (MS Sidewinder FF Wheel) så är det som om man hade saftig toe-out eller något, ratten vill hela tiden vrida sig bort från centrum. Bilen är m a o i princip okörbar. Någon som har en förklaring och helst en lösning?

Det blir ju dyrt och tidskrävande det här. GTR och RBR... det får bli efter flygsäsongen!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Tocca

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Replying to Topic 'GTR'
« Reply #2 on: July 12, 2004, 23:53:58 »
Quote
Originally posted by ft


             Herrejävlar! Äntligen får GPL en rival värd namnet! Det var riktigt, riktigt läckert! Det är verkligen ruskigt att komma upp ur gropen på Spa i fullt blås!

En sak bara. Med FF på (MS Sidewinder FF Wheel) så är det som om man hade saftig toe-out eller något, ratten vill hela tiden vrida sig bort från centrum. Bilen är m a o i princip okörbar. Någon som har en förklaring och helst en lösning?

Det blir ju dyrt och tidskrävande det här. GTR och RBR... det får bli efter flygsäsongen!


GTR (eller snarare alla ISI-baserad sims) har tydligen en konstig F-F kod. Vissa ratt-typer funkar inte som de ska. Jag vet att Logitech tex är bakvänd, kanske är detsamma med Sidewinder.

Det du ska göra är att gå in på Controller sidan i options (i spelet) och klicka i "Reverse FF". Prova om det funkar...

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'GTR'
« Reply #3 on: July 13, 2004, 11:50:52 »
Ska prova det när jag fått hem min ratt vilket borde vara imorrn då det verkar som paketet ligger ute på posten nu så jag behöver bara avin för att hämta ut det också :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

MacLeod

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 77
    • ICQ Messenger - 2404766
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'GTR'
« Reply #4 on: July 13, 2004, 13:40:31 »
Jag brukar alltid hämta ut mina paket samma dag som dom kommer inte till posten... Har man bara kollinr och legitimation är det inga problem...

Kan gå utan kollinr också om det är ett mindre ställe man hämtar paketen på, ringer man in så brukar som gå ut och kolla om det finns något paket till ens adress... Iaf har dom gjort det för mig... :)

Hatar att vänta... :D

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'GTR'
« Reply #5 on: July 13, 2004, 14:17:08 »
det gick att göra så förut när posten var posten men nu hämtar man paketen på ICA och de förstår inte så mycket :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

MacLeod

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 77
    • ICQ Messenger - 2404766
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'GTR'
« Reply #6 on: July 13, 2004, 20:22:22 »
Ahh... Jobbigt...

Alla kompisar hämtar sina paket på ica men där vi bor så hämtar vi våra paket på postcenter... :-)

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'GTR'
« Reply #7 on: July 13, 2004, 20:45:00 »
Med risk för att upprepa mig... WOW!!!

Jag tror fanimig att GPL, efter många år, har trumfats. Vilken känsla det är i det här, framförallt när jag nu (fråga mig inte hur) fått igång min FF!

Någon som listat ut vad kopplingsknappen gör? Ingenting, vad det verkar här. Launch control fungerar så subtilt att det inte märks alls. De kanske inte är implementerade än? Och vad är "TC override"? Antagligen kommer jag att känna mig dum när jag får veta. :)

Edit: Oki, kopplingen utredd. "Clutch Assistance" fanns det. Och det måste nog vara på tills jag får en pedal till... :(

Jag vill prova köra på natten! Det är astufft (men mycket irriterande) att vindrutan blir skitig. Och sabbar man framhjulsupphängningen blir det svårkört...

Wrooom!
  /Fredrik
« Last Edit: July 13, 2004, 22:14:12 by ft »

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus