News:

No significant change

Main Menu

Onlinerapport..

Started by Lupson, July 07, 2004, 00:58:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

Skjuter mig själv utan föregående avlysning.... :-(


Horizon

Vad menas? Att namnen på flygarna finns på flera ställen?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

Nu ska vi se om jag kan fixa det här rätt med länkarna. ;)

BEQ

#20
Det här var helt jäkla sjukt.... :D





Jag och Keycat flög tillsammans. På bild 1 av debriefingen ser man hur jag landar på en framskjuten bas efter att ha plockat ner en fi F-15C. Keycat är under tiden på väg från vår (MiG-29) huvudbas längre österut.







Redan på marken har jag identifierat via länken att vi har en förmodad F-15C på österut mot oss och den framskjutna basen. Jag startar, gör en 180-sväng och stiger samtidigt som jag låser upp honom på radarn. Målet är en kille som heter Zander, och som det skulle visa sig inte skulle komma att  ha en helt bra dag. Zander kommer inom skjutavstånd först då jag befinner mig högre än honom och han skjuter en AIM-120, därefter kommer jag inom porté för R-77 och skjuter en sådan, strax följt av en R-27ET. Zander följer upp med ytterligare tre AIM-120 medan jag svänger till kontrakurs och dyker för att fly hans robotar. Zander har nu slut robotar och flyr hemåt i högsta fart på lågan med först mig och sedan Keycat jagandes efter.







Keycat skickar också iväg en robot mot Zander.







Trots alla indikationer på lite bränsle jagar jag efter med max tänt i stötar. Jag vinner lite på Zander, men då dyker hans kompis upp (okänt vem) och fattar det inte alltför smarta beslutet att anfalla Keycat (som ju släpar mig) istället för mig som jag jagar Zander. Zander når då fram till Saki-basen där han landar. Jag surar lite över att jag inte hunnit ikapp och strafar honom på banan i ett anfall ifrån sydöst. Fick väl in någon träff, men inte tillräckligt för bekämpning. :-(







Keycat gör processen kort med sin motståndare och drar sig ur hemåt pga trytande bränsle. Jag har redan insett att jag aldrig kommer att kunna ta mig till närmaste egna bas utan förbannar Zander för att han lyckades landa. Efter en stigande högersväng efter anfallet kommer huvudvarningen och motorn slocknar. Nu fattar jag ett totalt vansinnigt beslut :D  Jag fortsätter högersvängen över grundlinjen och ser att det är en F-15 som taxar ut. Svänger tillbaka i en vänstersväng och angör finalen samtidigt
som jag tar ställ och klaff. Jag har ganska hög fart och dessutom har F-15-kärran ställt upp i banändan nu där han står och varvar. Jag sätter mig i mitten av banan och tar bromsskärm och bromsar för kung och fosterland. Snabbt trycker jag ctrl-w för att ladda om och håller in ctrl-r för att tanka. Då brakar det till och F-15-kärran (KATSA) startar över mig med max tänt. Jag låser honom med hjälmsiktet, men han går snabbt utanför avfyrningsbegränsningarna till vänster. Jag fullföljer tankningen, vilken verkar ta en evighet och är rädd för att han ska komma tillbaka och strafa mig, men det gör han inte.







Jag startar och svänger vänster direkt efter start och låser KATSA med hjälmsiktet och trycker iväg två R-73 efter honom, vilket bekämpar honom. Sydost om basen ligger ett fartyg som nu på ett väldigt ohövligt sätt börjar lägga sig i och trycker iväg luftvärnsrobotar efter mig. Radarvarnaren skriker som en stucken gris.







Jag vänder tillbaka Saki och nu har Zander fått snurr på en ny kärra och startar. Jag låser honom och prickar honom med en R-77. Direkt efter honom kommer det en senare mycket upprörd kille - 44th Eagle. Jag ger honom några svängar över basen innan jag anfaller. Först skjuter jag lite akan på honom, men missar och dessutom skjuter jag över och han hamnar bakom. Det är dock ingen fara eftersom han i sin iver har dragit sig in i alfabegränsningen. Jag tar upp över honom och strax har jag läge igen. Han ligger i en lågfartshögersväng medan jag har rätt bra snurr. Skjuter en R-77 med hjälmsiktet, men den lyckas han haka av med remsor. Jag fullföljer med ett akananfall med hög målvinkel och sedan är han bekämpad och passerar mig åt höger rykandes.
Nu börjar det bli obehagligt eftersom flera F-15 passat på att starta medan jag var upptagen med 44th Eagle. Jag får en AIM-120 skjuten mot mig men lyckas haka av den med remsor och hård manövrering. Därefter bjuder jag tillbaka med en R-27ET och det går bättre.







Nu har jag hamnat söder och Saki-basen igen och blir åter beskjuten av luftvärnsrobotar från fartyget, men lyckas haka av dem också. Jag skjuter min sista robot, en R-27ET på en F-15C och bekämpar den. Nu är jag helt winchester och dessutom duktig låg på soppa eftersom jag flugit max tänt sen start. Keycat har nu kommit tillbaka till vår bas och landar för snabb klargöring för att sedan starta och komma mig till undsättning. Zander har nu kommit upp i en ny kärra och börjar skjuta AIM-120 efter mig, men jag hakar av dem med remsor och hög fart österut.







Soppan börjar tryta och jag övergår till att köra med ebk stöt för att få en ringa ekonomi och kanske, kanske kunna ta mig till eget territorium. Zander, arg som ett bi följer efter och trycker iväg robot efter robot.







Vid ett tillfälle blir det så nära att jag är tvungen att bryta mot roboten och haka av den med både remsor och manövrering, varvid han kommer närmare och jag definitivt har sålt min landning hemma. Zander skjuter sina sista AIM-120 och är sedan nere på AIM-9, vilka han trycker iväg. Samtidigt säger det slurp i tanken igen och jag ser Zander kl halv åtta och gör en brytsväng mot honom. Genom att motorn slocknat och reducerar min ir-signatur och att jag gör en brytsväng mot honom med facklor hakar jag av robotarna och får Zander att skjuta igenom. Jag återtar kurs österut med mitt segelflygplan och försöker hålla upp farten. Jag varnas av Zanders motorljud (totalt orealistiskt) att han försöker sig på ytterligare ett anfall, men en sista brytsväng får honom att skjuta igenom igen :D Ca 50 km från vår framskjutna bas skjuter jag ut mig och räddar mig undan imperialisterna. Keycat når strax efter detta fram till platsen där jag sköt ut mig och låser Zander.

Under hela tiden sedan jag sköt ner den näst sista över deras bas och sedan flyr hemåt spyr 44th Eagle galla över mig för att jag är en så feg vulcher som skjuter dem innan de kommit upp ordentligt. "War is hell...", svarar jag, men han ger sig inte. "If I get my hands on you...", "You are mine..." och "Come back and fight it out you coward" är tillrop som haglar från honom. Visst svarar jag, ska vi mötas när jag har en ny kärra med full tank för en kurvstrid utan BVR-vapen så kan vi avgöra det en gång för alla, men det ville han inte (?) :D :p :-OO

En ganska lyckad kväll, eller hur? Tyvärr hade Keycat stängt av sin inspelning, annars hade det ju varit givet att dela ut den här tracken.

/BEQ

länkfix

Mr Jim

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Swebeast

Underbar och proffsig rapport!

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names