News:

No significant change

Main Menu

Onlinerapport..

Started by Lupson, July 07, 2004, 00:58:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Under kvällen körde jag min första ordentliga genomkörare LOMAC online. BEQ och jag flög MiG-29S för de röda på S77th:s server. Vi pendlade mellan 12-16 spelare hela tiden under de dryga 3Ã,½ timmarna vi körde. Vad gäller uppkoppling, warp och dyl. märkte jag inte av några problem alls. Vi flög tajt roteformation helt utan warpande vid något tillfälle.

Upplevelsemässigt var fantastiskt roligt, precis som BEQ skrev i en annan tråd. Vi samarbetade ordentligt och utnyttjade vår TS2-kanal till fullo vid flera tillfällen.



Tyvärr fick jag en del strul med min maskin under kvällens senare del med ett par CTD:s, annars hade säkert skärmdumpen varit än mer smickrande, främst för BEQ :)

Jag rekommenderar Er verkligen att ta Er lite tid att sätta Er in i hur man flyger ryskt i LOMAC och sen prövar era vingar online. Det är snyggt, superstabilt (om man inte har min burk dvs), intensivt - helt enkelt: Förbaskat roligt!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

BEQ

Ja, det var riktigt riktigt kul. Speciellt när vi fick till lite indirekt samverkan innan AWACS kom upp. Jag sköt, svängde ifrån, blev jagad varvid Luppe låste på från breddat 10 km, blev hotad, jag låste igen etc och till slut hade vi segrat mot 2+ fiender. Jäkligt synd att man inte på ett enkelt sätt kan göra tracks.

Det enda problemet jag upplevde var mot slutet när jag återvände för landning. Så fort jag började närma mig basen dök fps:en ner mot 5-8 fps. Känt problem, Trakdah?

Annars var ju som sagt uppkopplingen fantastisk trots pingar på ca 140. Ingen lagg eller nåt sånt.

Vi får ta oss an imperialisterna igen imorgon kväll eller senare!

khalifa330

Trevligt att se eran förtjusning över den Sovjetiska Rådsrepublikernas Unions överlägsna flygplan:D

Själv flyger jag endast materiel som kommer från Öst, har faktiskt inte lärt mig hur man opererar korsriddarnas flygplan.

Blev det mycket BVR? Eller var det mest Close Combat? Isåfall hur lyckades ni få bränsleekonomi?

Vilken beväpning hade ni?

Tack för att ni orkade ladda upp screenshots och visa oss dessa.

Hälsn Salim.
Fly Low, Hit Hard!

Horizon

QuoteOriginally posted by khalifa330

            Trevligt att se eran förtjusning över den Sovjetiska Rådsrepublikernas Unions överlägsna flygplan:D

Hälsn Salim.


Härligt med fler som inte bangar för att stå på palisaderna och veva med den röda fanan! Go reds! :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

Mestadels blev det ju BVR, men genom att agera defensivt går det att lura in motståndarna även i WVR. Hade det inte varit för att jag är usel med akan i LOMAC (knappast realistiskt att man ska sätta 10 granater i motståndaren innan han är bekämpad) hade jag vunnit en kurvstrid mot en Su-27 där jag flög MiG-29 med ena motorn söndertrasad och ur funktion av en robotträff. Vid 4 anfallet lyckades jag hamna i en spinn på låg höjd och motståndaren linkade hem.

Det gäller att anfalla från hög höjd i BVR och fly i tätare luft. Oftast verkar övriga kombattanter använda sig av lägre höjd vilket de förlorar på. Dessutom har man då ett energiöverskott då det blir WVR. Hemgång får sedan ske på höjd. Stig till höjd avståndet till basen i km / 10 på max släckt och planera sedan med flygtomgång (någonstans strax över lägsta gaspådrag i LOMAC), dvs 100 km hem = stig till 10000 m och planera. På så sätt utnyttjas bränslet maximalt.

Körde på MiG-29 med 2x77, 2x27ET, 2x73 och 1 dunk. Su-33 blev 4x27ER, 2x27ET, 2x73 och två störburkar. Ganska standard. Annars föredrar jag 27ET och 27EM.

Nu är det dags igen...... :)

Lupson

.....och jag får väl lägga in ett par screenshots från kvällens äventyr! Fyra från vårt ärade sällskap letade sig ut på S77th server: BEQ, DeBug, Keycat och undertecknad.

Vi valde att flyga för den blåa sidan och när jag hoppade ur servern, sist av alla - så låg killfavören tydligt på de blåas sida. Detta trots att vi under första trekvarten mötte ett aggresivt rött lag som dessutom hade sin överlägsna AWACS med tillhörande datalänk operabel.

Rent spontant kändes det som om det var färre nybörjare online ikväll - folk lär sig förmodligen fort och snart kommer man nog få kämpa för sina kills.


Efter en stunds flygande...



Ganska sent på kvällen..
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

TrakDah

Detta rapporterades in redan den 25 juni
QuoteBeen reading through a few threads and there has been some complaints about the cannon effectiveness for both Russian and NATO aircraft and how it effects the Damage Model of each aircraft.

The complaint is that the cannon rounds are not doing enough damage to the aircraft in a Air to Air engagement. When you take a missle hit you can lose parts of your wing, tail, control surfaces, and even entire sections of aircraft like a wing or Vertical stab.
I ran some test and even with the GAU8 in the A10 getting another aircraft to break apart was almost impossible. The GAU8 should tear a plane to shreds with a good 1 sec burst top down center of mass, but the most I could do after 400rds is make the plane smoke while it continued flying. I could see tiny grey dots when rounds hit the plane, but only minor damage. This went for the other aircraft as well.
I understand not every round fired hits the target, but out of 400rds at least half hit the target while in a straight and level attitude.

Of course nothing can be done about this now, but if there is to be another patch this is something I think needs some attention.
Thanks


btw- we are dealing with high explosive rounds for all of these aircraft correct? If I can destroy a T80 with a depleted uranium 30mm HE round (A10) I should be able to cut through a Mig29 like butter, right?

Så det så! ;)

/TD

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names