News:

No significant change

Main Menu

Aftonbladet

Started by Andreas, July 06, 2004, 16:42:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Magnus

Få flygplan har en låg radarmålarea ovanifrån.. ;)

Horizon

QuoteOriginally posted by Magnus


            Få flygplan har en låg radarmålarea ovanifrån.. ;)


Det skulle vara min Me-109 utan vingar då... (även kallad "raketen", efter en välriktad salva från en rysk kryssare). :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Magnus

Det här med stealth är så jäkla "over-rated". Men det kanske vi kan diskutera i en annan tråd.. ;)

Magnus

Jag skulle inte känna mig mer säker i ett flygplan bara för att jag har lite spetsigare vinklar i plåten.. men visst det är bara jag.

Mr Jim

#12
Nog för journalisten är lite förvirrad som vanligt men tror ni inte försvarministern säkert syftade på Rafale?

Det där med stealth är en intressant diskussion(speciellt rent statistiskt), Serberna lyckades få ner en F-117 men inte irakierna har jag för mig(som också hade mycket rysk utrustning om jag inte missminner mig).

Här finns lite intressant statistik (Dock mest från första irak-kriget)

http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/f-117.htm

Nog för att den här kärran inte kan bära så mkt last och har sånvidare räckvidd men ur en stealth-diskussion rent avioniskt/sensoriskt så är den rätt intressant, tänker speciellt då på DAS(Distributed Aperture System).

http://www.airforce-technology.com/projects/jsf/index.html

Personligen ur en rent rationell synvinkel skulle jag hellre sitta i ett flygplan med lite "spetsigare vinklar" om nån första låsa en radar på mig än i ett "vanligt" flygplan ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Magnus

#13
Anledningen till att den sköts ner över Serbien var att den låg för långt ifrån sin Prowler. Har läst många artiklar om hur en Prowler agerar eskortskydd åt F117. Det var en SA-3 som sköt ner den.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names