News:

No significant change

Main Menu

Aftonbladet

Started by Andreas, July 06, 2004, 16:42:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,501196,00.html

Frankrikes försvarsminister Michèle Alliot-Marie:
"ââ,¬â€œ Vi har ubåtar och flygplan som inte kan fångas på radar. Alliot-Marie pratade om de fyra franska atomdrivna ubåtar som vardera är bestyckade med 16 interkontinentala robotar. Och om de Mirage-2000-stridsplan, tillsammans med den ännu mer avancerade modellen Super-Etendard, som alla bär robotor med kärnstridsspetsar."

Osynliga?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Phlerp

#1
Hmmmm... Dags att återuppliva Nosigs länkskola? :-OO

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,501196,00.html:D :D :D

sorry... kunde inte låta bli.

Andreas

aj aj aj... jag får sitta och öva här hemma! vi kanske kan skapa en ny underavdelning som heter "test" där vi kan testposta alla länkar för att se om dom fungerar... :D :D :D

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,501196,00.html
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Jotte

Annars finns det ju alltid "edit" knappen för varje inlägg ;)

Andreas

nej i det här fallet var det för omständigt :-OO
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Phlerp

Normalt fungerar det jättefint med forumets egen parsning av länkar, men den gillar inte vissa tecken. , (komma) är ett av dem och som bekant förekommer de frekvent i just länkar till aftonbladet :-/ . Problemet löses genomatt använda URL-taggarna och enklast är att använda URL-knappen som finns ovanför textfönstret när man matar in sitt meddelande. Jag brukar lägga länken som både URL och länktext så att alla får se vart de kommer om de trycker.:-OO

Om du är osäker på vilka länkar som fungerar så föreslår jag att man använder URL-knappen varje gång... Busenkelt ;)

Phlerp

QuoteOriginally posted by BEQ


            Jag såg eländet tidigare. Det är ju allmänt känt att Super Etendarderna är fantastiskt mycket mer avancerade än Mirage 2000N... :-OO
Det vet väl alla att ett flygplan som heter något med "super" måste vara bland det mest avancerade som finns :-OO

deBug

QuoteOriginally posted by Andreas

"ââ,¬â€œ Vi har ubåtar och flygplan som inte kan fångas på radar.
Och om de Mirage-2000-stridsplan
Osynliga?

Mirage 2000 kan väll inte direkt räknas som ett stealth flygplan??
Det är ju en vanlig deltavinge med en fena i 90 graders vinkel.
OK att den kanske kan ha en låg RCS framifrån men från sidan och ovanifrån borde den här 90 graders konstruktionen ge en fin-fin tillbakareflektion.
Inte helt olikt 39:an.    

Eller ??