News:

No significant change

Main Menu

1984

Started by Magnus, July 06, 2004, 10:12:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Magnus

Precis i slutet på denna jäkligt intressanta bok. George Orwell har kokat ihop en bra story och man kan knappt fatta att den skrevs 1949.

Pinsamt dock att man inte läst den förut men ändå. Rekommenderas.

Mr Jim

Magnus>Den är riktigt riktigt bra, kan passa på att rekommendera Brave New World också av Aldous Huxley, lite samma approach fast tvärt om ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

BEQ

#2
Total urspårning från ursprunget, men författaren hänvisar ändå till 1984 titt som tätt. :D

Michael Moores "Dude, where's my country?" Det är den boken som ligger till grund för Fahrenheit 911. Boken är mycket mycket intressant som den är och ett måste om man tidigare läst "Stupid white men". Då och då måste man helt enkelt lägga ner boken och gå och vara förbannad en stund. :-(

/BEQ

Edit: Måste ha varit påverkad när jag skrev.... helt galen boktitel...

Horizon

Började med 1984 men slutade av någon outgrundlig anledning. Hmm... kan det ha varit då jag fick "Vipers in the storm" med posten? ;)

Stupid white men är läst (kapitlet "Dear George" är fint!). Skall bara läsa klart Poltava, så tar jag tag i "Where's my country..." :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names