News:

No significant change

Main Menu

Teamflygning

Started by Esau, July 05, 2004, 11:12:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Esau

Hej jag skulle vilja starta/ingå i ett team som flyger Forgotten battles online med enbart tyska/italienska/finska kärror.

De tyska planen är svårare och inte så övermodellerade som framför allt de ryska kärrorna är.
Jag skulle vilja se om det går att få framgång likt de tyska jaktflottiljerna om man tillämpar den taktik som de gjorde.
Jag brukar överleva men skjuter inte ned så många "fiender" vilket jag tror beror på att jag antingen saknar en rotekompis eller så ger sig han in i hopplösa kurvstrider.
Dessutom har jag som princip att inte ta risker.


Horizon

Förstår du att du pratar om att gå över till den mörka sidan? Kamrater, vi måste stoppa denna fascists framfart och det genast! :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte


Esau

#3
Att tvingas välja sida, kommunist eller fascist, är som att välja mellan pest och kolera. I detta fall faller valet på den sida som har de flygplan som ger största utmaningen att flyga.

Det samma gällde spelen USAF eller Eurofighter där NATO-missilerna var missade en gång av 5 och de sovjetiska träffade en gång av fem. Gissa vilka plan jag brukade flyga?

I IL2/FB har jag upplevt följande;
oftast  stallar de tyska planen lättare, har sämre vapen, kurvar sämre, överhettar oftare och är känsligare för skador än de sovjetiska motsvarigheterna. Dessutom är FW:s sikte och cockpit helt fel.
De tyska planen är snabbare och klättrar bättre inom vissa höjdskikt. De har ofta högre toppfart vid dykning.
När det gäller Anglo/Amerikanska plan jämfört med tyska är det mer än öppen fråga.

Med andra ord, de tyska planen kräver mer, om man sätter som princip att försöka göra i spelet som man skulle kunna tänkas göra under verkliga förhållanden.

Jag tror att om man använder tyska plan, flyger c:a fyra i ett team, är disciplinerade och inte ger sig in i "turn n burn" engagemang, kan prata med varandra, skulle man bli mycket framgångsrik.


Horizon

I would chose The Plague anytime, baby... :D

Du är välkommen att utmana mig och min La-7 3x20mm. Förslagsvis i en Oljade Blixten från 1939. Välkommen till NoSiG förresten! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

Horizon, vi hade ju kommit överens om att rött var den mörka sidan. Sluta röra ihop allt ;)

Jotte

Låter som du ska kika på LLv34 Esau. Är själv medlem där men har inte flugit aktivit på ganska länge. Jompalainen är dock väldigt aktiv och skulle säkert uppskatta ännu en svensktalande rotekamrat. :) (Det är flera svenskar med i denna finska division)

Om man väljer finskt är det som att ha trillat i brännässlorna när man kom undan både pest och kolera. :D

Jompalainen

#7
QuoteLåter som du ska kika på LLv34 Esau. Är själv medlem där men har inte flugit aktivit på ganska länge. Jompalainen är dock väldigt aktiv och skulle säkert uppskatta ännu en svensktalande rotekamrat.  (Det är flera svenskar med i denna finska division)

Jag tycker absolut du skall titta närmare på LLv34 Esau. Svenska rotekamrater välkomnas varmt :) Vi är ett gäng svenska piloter med i LLv34, men det är tyvärr bara ett par av oss som flyger någorlunda aktivt för tillfället. Divisionen är i övrigt mycket aktiv, det är aldrig problem att hitta någon online när flygandan faller på. Vi flyger huvudsakligen Bf 109:or (G6 och G2), med tyngdpunkt på lagsamarbete. Vi tränar tillsammans varje onsdag kl 20.00 fram till midnatt ungefär.

Titta som sagt på länken som Jotte postade (och som för övrigt finns i min signatur nedan). Är du intresserad så skicka ett mejl till vår träningsofficer Flanker (han pratar flytande svenska).

Har du några frågor posta vidare här eller mejla mig på jompa@nosig.se. :)


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34