News:

No significant change

Main Menu

Cougar-tips: Dåligt efterdraget

Started by TrakDah, April 21, 2002, 02:18:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TrakDah

Kolla alla skruvarna på din Cougar.

På min var alla (!) dåligt dragna. Detta inkluderar de 8 insexorna på ovansidan av sockeln till stickan. Dessa 8 håller i upphängningen för själva fjädrarna och allt inuti. Tyvärr måste man öppna stickan för att hålle emot muttrarna på insidan. Det är 4 skruvar under stickan, 4 på dragavlastarna till roder- och TQS-utgången och 4 på kretskortet (alla dessa satt också löst!).
Att åtgärda detta nämner jag först, för efter att jag fixat dessa har jag avsevärt mindre glapp i stickan (glappet kom sig av att vaggan för sticka/potar/fjädrar rörde sig då den var dåligt fixerad!)

Inuti sitter den sedan dessutom 4 skruvar som håller i potentiometrarna och som dessutom agerar glidstopp för hela mekaniskmen. Dessa var också dåligt dragna.
(Även dessa påverkar glappet)

De 4 skruvarna som håller ihop de bägge halvorna av handtagen var mycket lösa.

Dessutom satt de 4 som håller ned ringen som trycker fast gummikragen också dåligt dragna.

På TQSn var de 8 skruvarna på undersidan illa dragna, och då håller de 4 som sitter närmast mitten i själva upphängningen av gasreglage m m. Tack och lov så slipper man oroa sig för muttrar, det är bara att dra åt.

På handtaget på TQSn var 2 av 4 dåligt dragna. Dessa är svåra att komma åt utan att lossa på handtaget från axeln, då de sitter under handtaget. Lossa på handtaget göt man med 3 + 3 skruvar (täckplåt och monteringfäste bakom denna).

Sist - och minst - de 2 små skruvar som håller i kragen runt mikrostickan var dåligt dragna.

Om ni nu räknar kommer ni märka att alla skruvarna som finns i Cougar utom 4 (de som håller klicken på Idle/AB satt hårt, och 2 till som är fjäderavlastade) satt illa...

Kolla dina skruvar och se om du har några lösa ;)

(Om det behövs kan jag knäppa bilder med min webb-kamera, men helst inte :) )


/TrakDah

Silverback

ojdå, verkar som det finns en del saker att göra innan man kan sätta igång...

förresten, har ni läst om den här kraken....?
http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?s=&threadid=20934

oh, the humanity....X-(
Silverback
Stockholm, Sweden
Abit KT7-RAID, TBird 1.4 GHz, 384 MB PC133 RAM, GF3 Ti200, IBM GXP 70, WinXP Pro
HOTAS COUGAR #1582 Moddad till ÃÅ"berCougar-standard.

Mas

S!

Här skickar jag en länk där ni kan se hela härligheten i detalj.

obs det är en lång tid för hämtning.

http://mpgnetz.de/images/cougar/sh_4.html

Mas EAF T

Weas

CTRL: det får vi försöka lösa!

Service påCougar.
Det finns ett smörjmedel som används bla till vred på stereoapparater, typ volymkontroll osv. Denna smörja är mycket seg och kladdig, som kopparpasta fast ännu mer sirapsaktig. Det första jag skall göra är att applicera detta på throttlen istället för orginalet eftersom jag vill ha den där lite tröga/sega känslan. Efterdra är tydligen nr 2. Funderar även på om man ska spänna upp mekansismen så throttlen går att ställa lite trögare.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


SledgeHammer

Dåligt samvete för att skruva isär saker? Är inte det det första man MÅSTE göra? =)

(Vaddå, har ni ninte spanat i era prylar än?)
Mvh  - Stefan -